۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۳
کد خبر: ۶۸۵۹۳۶
به همت مؤسسه بوستان کتاب؛

کتاب «تربیت جنسی؛ معیارها و مهارت ها» منتشر شد

کتاب «تربیت جنسی؛ معیارها و مهارت ها» منتشر شد
کتاب «تربیت جنسی؛ معیارها و مهارت ها» نوشته محمد عباسی نیا به همت مؤسسه بوستان کتاب به چاپ رسید.

به گزارش سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، کتاب «تربیت جنسی؛ معیارها و مهارت ها» نوشته محمد عباسی نیا به همت مؤسسه بوستان کتاب در 144صفحه انتشار یافت.

نوجوانی، سن شروع صفات ثانویه جنسی و رشد تحولات شناختی گسترده است؛ نوجوان در این دوران ناگهان از نظر شناختی توانمند می شود و اتفاق هایی در سازِکار جنسی او رخ می دهد و برای نوجوان تازه باغ شده، تحریک و خیال پردازی و هیجان، عناصر اصلی این تغییر است.

از آنجا که جلوگیری از تحریک جنسی نه شدنی است و نه مطلوب، بهترین روش برای کنترل آن، سرمایه گذاری ورزشی – تحصیلی، شرکت در فعالیت های گروهی و ارائه آزادی های مجاز فردی و کارستن از اضطراب اوست؛ در این راه آگاهی، انضباط و انعطاف پذیری، مؤفه های اصلی در روند آموزش و تربیت جنسی به شمار می روند.

اثر مذکور دربردارنده نکته ها و روش های علمی و آزموده درباره تربیت جنسی است که می کوشد روش های علمی را منطبق با فرهنگ برای پدرها و مادرها تبیین کند.

در این اثر مباحثی از جمله اهمیت تربیت جنسی کودکان و نوجوانان در خانواده، راه های پیشگیری از انحرافات جنسی فرزندان، مسائل و تغییرات جنسی در سن بلوغ فرزندان، موانع اساسی در طرح مسائل جنسی بین فرزندان و والدین، تفاوت های روانشناختی دختران و پسران، آفت ها و آسیب های روانی و اجتماعی جبران ناپذیر روابط دختر و پسر، توصیه های عملی درباره مراقبت و تربیت جنسی کودکان مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

برخی دیگر از عناوین مباحث این اثر مشتمل بر نقش آموزش جنسی در تربیت جنسی، آموزش های اولیه برای جلوگیری از سوء استفاده جنسی کودکان، آشناسی با خصوصیات جنسی کوکان و چگونگی مدیریت آن، چگونگی پاسخگویی به سؤالات جنسی کودکان، تفاوت های فیزیولوژیکی دختر و پسر، توصیه های عملی درباره مراقبت و تربیت جنسی کودکان، موارد مؤثر در با حیا شدن فرزندان و روابط دختر و پسر از نگاه قرآن است.

علاقه مندان با خرید اینترنتی این کتاب از طریق نشانی اینترنتی مؤسسه بوستان کتاب به آدرس www.bustaneketab.com می توانند از تخفیف ۲۰ درصدی اثر مذکور بهره مند شوند./822/

کتاب «تربیت جنسی؛ معیارها و مهارت ها» منتشر شد

ارسال نظرات