۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۳
کد خبر: ۶۸۵۹۹۲
مدیر مدرسه علمیه اسلام آبادغرب:

هیأت های مذهبی مراقب نفوذ جریان های سکولار باشند

هیأت های مذهبی مراقب نفوذ جریان های سکولار باشند
کرمانشاه - حجت الاسلام کرمی نیا گفت: هیأت ها و تشکل های مذهبی در ایام محرم باید به دقت مراقب نفوذ جریان های سکولار به جلسات عزاداری امام حسین(ع) باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام روح الله کرمی نیا، مدیر مدرسه علمیه اسلام آباد غرب امروز در دیدار جمعی از فعالان مذهبی و فرهنگی شهرستان اسلام آبادغرب اظهار داشت: در آستانه فرا رسیدن ماه مبارک محرم قرار داریم، ماهی که برای همه آزادمردان جهان از اهمیت بسیار والایی برخودار است.

وی گفت: در ماه محرم سرنوشت اسلام مشخص شد و اسلامی که در حال درباری شدن توسط خلافی بنی امیه بود با مجاهدت و ایثار امام حسین(ع) و یاران باوفایش دوباره زنده گردید.

این استاد حوزه علمیه در ادامه سخنان خود افزود: بنابراین می توان گفت که محرم ماه پیروزی ایمان، منطق و آزادی بر زور، زر و شمشیر جباران است.

حجت الاسلام کرمی‌نیا با اشاره به اینکه امسال شرایط کرونایی باعث شده است که بسیاری از برنامه های مذهبی و فرهنگی دچار تغییراتی شوند، عنوان داشت: متاسفانه شیوع دوباره کرونا در جامعه که بدون تعارف نتیجه بی تفاوتی جامعه نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی است، باعث شد که وضعیت کشور به ویژه استان کرمانشاه کاملا بحرانی شود و در روزهای اخیر به ویژه امروز بسیاری از هم استانی هایمان جان خود را از دست دهند و یا به این ویروس مبتلا شوند.

مدیر مدرسه علمیه اسلام آبادغرب تأکید کرد: بنابراین با توجه به فرا رسیدن ایام عزاداری محرم و پاسداشت این دهه، می طلبد که عزاداران و مسؤولان هیات ها و تشکل های مذهبی در برگزاری اقامه عزا و ... نهایت دقت را در رعایت پروتکل های بهداشتی و اجتماعی داشته باشند تا خدایی ناکرده شاهد جدی تر شدن بحران نباشیم.

حجت الاسلام کرمی نیا در ادامه سخنان خود با اشاره به اهمیت تشکل ها و هیأت های مذهبی در تنویر افکار عمومی به ویژه جوانان، گفت: هیات ها و تشکل های مذهبی می توانند در این ایام با برگزاری برنامه های جامع و کامل نسبت به معرفی فلسفه عاشورا و قیام امام حسین(ع) نقش کلیدی داشته باشند.

این استاد حوزه علمیه کرمانشاه اظهار داشت: جوانی که در هیات ها و تشکل های مذهبی حضور پیدا می کند باید از این فرصت هم برای افزایش بصیرت خویش استفاده کند و هم ایمان خود، بنابراین برگزاری هرگونه برنامه مذهبی در ماه های مبارک محرم و صفر باید با بسترهای مناسب و کامل و نیز با استفاده از علما و سخنرانان برجسته برگزار شود.

مدیر مدرسه علمیه اسلام آبادغرب خاطرنشان کرد: مساله دیگری که هیأت ها و تشکل های مذهبی در ایام محرم باید به دقت مراقب آن باشند، جلوگیری از نفوذ جریان های سکولار به جلسات عزاداری امام حسین(ع) است، این جریانات می توانند به مرور زمان بر فلسفه واقعی قیام عاشورا و حتی اسلام واقعی، تاثیرات منفی خود را بگذارند./1400/پ210/

ارسال نظرات