۰۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۰
کد خبر: ۶۸۵۷۹۳
مدیر مدرسه علیمه کنگاور:

«طرح صیانت از فضای مجازی»؛ پاسداشت داشته‌های دینی و فرهنگی است

«طرح صیانت از فضای مجازی»؛ پاسداشت داشته‌های دینی و فرهنگی است
کرمانشاه ـ حجت الاسلام ملکی گفت: «طرح صیانت از فضای مجازی» در واقع صیانت از داشته های فرهنگی و دینی ملت است نه کنترل که برخی از آن دم می زنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام پیام ملکی امروز در دیدار با جمعی از فعالان رسانه و فضای مجازی شهرستان کنگاور با اشاره به طرح صیانت از فضای مجازی، اظهار داشت: یکی از مهمترین و اصلی ترین واجبات برای کشور و جامعه ای تقویت پایه های فرهنگی و دینی آن است.

مدیر مدرسه علیمه کنگاور گفت: بنابراین همواره حفظ ثبات در فضای فرهنگی و اعتقادی مردم از دغدغه های یک نظام و دولت مردمی است، بنابرین تصویب برخی از طرح های فرهنگی بی شک در چنین جوامعی با اهداف متعالی انجام می شود.

این استاد حوزه علمیه کرمانشاه ادامه داد: در روزهای اخیر یکی از موضوعات مهم در کشور در حوزه فرهنگ طرح صیانت از فضای مجازی است که مطرح شدن این طرح مهم با موافقت و مخالفت برخی از افراد و شخصیت ها روبرو شده است و هر کدام هم برای تایید سخنان خود ادله هایی آورده اند.

حجت الاسلام ملکی افزود: اما در این میان عده‌ای بدون هیچ آگاهی و علمی نسبت به این طرح، اقدام به مخالفت و کارشکنی هایی درباره آن می کنند که این کار به نظر هر عقل منصفی جفای بزرگی در حق فرهنگ و دین این ملت است، زیرا با وجود تهاجم فرهنگی عظیمی که دشمنان علیه این انقلاب و نظام مدیریت می کنند باید نگاه ما به صیانت از داشته های فرهنگی و معنوی بسیار گسترده تر شود.

وی با اشاره به اینکه طرح صیانت از فضای مجازی هرگز حقوق کسی را ضایع نخواهد کرد، گفت: باید به مخالفان این طرح گفت که تصویب «طرح صیانت از فضای مجازی» در واقع صیانت از داشته های فرهنگی و دینی ملت است نه کنترل که برخی از آن دم می زنند.

مدیر مدرسه علیمه کنگاور با تاکید بر اینکه چنین طرحی باید پیش از اینها مصوب و اجرایی می شد، عنوان کرد: متاسفانه باید اذعان کرد که در بحث ساماندهی فضای مجازی در سال های اخیر کار خاصی صورت نگرفته است و همین امر باعث گردیده که بسیاری از جوانان این کشور به سمت اشتباهی در حرکت باشند و در مقابل بسیاری از داشته های فرهنگی طعمه این کم کاری ها شود.

حجت الاسلام ملکی بر نظارت کامل و جامع بر اجرای طرح صیانت از فضای مجازی تاکید کرد و افزود: در زمان مطرح شدن این طرح برخی از فعالان فضای مجازی که به نوعی محل درآمد و اشتغال آنان به صورت آنلاین و... انجام می شود احساس نگرانی داشتند که با وجود سخنان برخی از مخالفان این طرح، این نگرانی برای صاحبان مشاغل اینترنتی طبیعی بود، ولی باید گفت که مجلس و دست اندرکاران این طرح فرهنگی تمام جوانب را برای جلوگیری از خسران افراد و شرکت هایی که در این فضا فعال هستند، در نظر گرفته است، لذا هرگونه نگرانی در این باره بی علت می باشد.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به نقش رسانه ها در تبیین و آگاهی بخشی جامعه نسبت به به طرح صیانت از فضای مجازی، عنوان داشت: با وجود طرح ادعاهای مخالفان و موافقان درباره طرح مذکور رسانه ها باید با روشنگری خود به صورت بی طرفانه مزایای این طرح را اطلاع رسانی کنند تا مردم متوجه اصل طرح و اهداف مهمی که هدف آن حفاظت از داشته های فرهنگی و دینی است، بیشتر مطلع شوند./1400//210/

ارسال نظرات