۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۳
کد خبر: ۶۸۶۰۰۳
آیت الله عبداللهی:

عاشورا؛ مکتبی بزرگ برای آزادی خواهان جهان

عاشورا؛ مکتبی بزرگ برای آزادی خواهان جهان
کرمانشاه ـ آیت الله عبداللهی گفت: قیام امام حسین(ع) بخشی از تاریخ بشریت است و تنها به جهان اسلام خلاصه نمی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، آیت الله عبدالخالق عبداللهی از اساتید اخلاق حوزه علمیه کرمانشاه عصر امروز در دیدار برخی از چهره های حوزوی و نیز مدیران رسانه ای که با محوریت برگزاری عزاداری های ماه محرم و صفر و نیز با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد، در سخنانی عنوان کرد: در بطن ایامی همانند محرم و صفر می توان درس های بسیاری آموخت و این آموختن مختص به مسلمانان نیست، بلکه عاشورا مکتبی بزرگ برای تمام آزادیخواهان جهان بشریت است.

وی گفت: هرگز نباید محرم به ویژه عاشورا را به یک رویداد و یا حادثه خلاصه کنیم، بلکه عاشورا خود به تنهایی یک مکتب بزرگ برای انسان هاست که می توان از آن درس های فراوانی آموخت.

این عالم برجسته کرمانشاهی در ادامه سخنان خود افزود: مسأله ای که همیشه بزرگان دین بدان تکیه دارند، واکاوی علل و ریشه های قیام امام حسین(ع) است، قیامی که این امام همام با وجود علم به سرنوشت آن، بازهم مسیرش را تغییر نداد.

آیت الله عبداللهی با اشاره به اینکه قیام امام حسین(ع) بخشی از تاریخ بشریت است و تنها به جهان اسلام خلاصه نمی شود، عنوان داشت: قیام امام حسین(ع) بعد از گذشت نزدیک به 14 قرن همچنان پیام های تازه ای برای بشریت داشته و دارد، پیام هایی که می توانند دنیای ما را دچار تحول بنیادین کنند.

این شاگرد برجسته حضرت امام خمینی(ره) گفت: باید در ایام محرم با برپایی جلسات معرفتی، جامعه به ویژه نسل های نوجوان و جوان را با اصل قیام امام حسین(ع) آشنا کنیم، زیرا در خود عزاداری های محرم و صفر انحرافاتی توسط جریان های دین ستیز ایجاد می شود که احتیاج است که در این باره روشنگری شود.

این استاد حوزوی افزود: کسی که در این ایام در هیات های عزاداری امام حسین(ع) شرکت می کند باید هم شعور و هم شور حسینی را همزمان درک کند و بیاموزد، زیرا شور حسینی با شعور حسینی معنا پیدا می کند.

آیت الله عبداللهی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: همه امیدواریم که عزادارهای همه مسلمین به ویژه شیعیان در ایام محرم حسینی مقبول درگاه حق تعالی قرار بگیرد و نیز اینکه همه ما معرفت واقعی را در این ایام مهم و اسلامی به خوبی بیاموزیم./1400/پ210/

ارسال نظرات