۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۸
کد خبر: ۶۸۶۱۱۶

کتاب «نقدی بر معادل پویا در میسیولوژی» وارد بازار نشر شد

کتاب «نقدی بر معادل پویا در میسیولوژی» وارد بازار نشر شد
کتاب «نقدی بر معادل پویا در میسیولوژی» با هدف مقابله با مسیحیت تبشیری افراطی به همت معاونت پژوهش حوزه علمیه اصفهان منتشر شد.

به گزارش خبرنگار سرویس کتاب نشرخبرگزاری رسا: از اصفهان، کتاب «نقدی بر معادل پویا میسیولوژی» به همت معاونت پژوهش حوزه علمیه اصفهان به چاپ رسید.

این کتاب حاصل کوشش چندین ساله مؤلفان  سید جعفر هاتف الحسینی و مجتبی مزروعی سبدانی است که در یک جلد و ۲۱۷ صفحه توسط آبات در قم چاپ شده است.

در این کتاب به مدل های جدید و پست مدرن تبشیر مسیحیت در قالب استراتژی میسیولوژی پرداخته شده است.

هاتف الحسینی، نویسنده کتاب میسیولوژی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اصفهات درباره معرفی کتاب خود، اظهار کرد: حدود چند دهه ای است که مدل ایجابی در تبشیر مورد استقبال میسیونرهای مسیحی قرار گرفته است، این مدل تفاوت های بسیاری با مدل های سنتی-سلبی (شبهات ضد اسلامی) دارد. این روش معادل پویا نام دارد.

وی در ادامه ابراز کرد: معادل پویا مدلی روشمند به صورت ایجابی است، در مدل های سنتی از شبهات برای ضربه زدن به اسلام استفاده می شد، ولی در معادل پویا سیاق تبشیر ایجابی است و تمام تلاش برای ایجاد پل زنی از مبانی اسلام برای رسیدن به تبشیر مسیحیت مورد استفاده می شود.

نویسنده کتاب نقدی بر معادل پویا تصریح کرد: جهان بینی مسلمانان هیچ گاه تثلیث را به عنوان یک موضوع واقعی مد نظر نمی گیرندف به همین خاطر میسیونرها در روش جدید تلاش می کنند با نگاهی ایجابی تثلیث را بومی کنند به عنوان مثال تثلیث در مدل معادل پویا را تجلی خداوند  به اشکال مختلف معرفی می کنند و از مبانی دینی اسلام برای توجیه آن استفاده می کنند، در حالی که تثلیث وجود سه اقنوم است نه تجلی، بنابر صریح آیات قرآن تثلیث در دیدگاه مسلمانان رد می شود.

هاتف الحسینی ادامه داد: در این کتاب ابعاد مختلفی از مدل های ایجابی در قرآن بررسی شده است، در فصل آخر کتاب نقد کلامی به یکی از نظریه پرداز های مسیحی آلمانی پرداخته شده است و تفسیر مسیحی این نظریه پرداز آلمانی از قرآن را مورد نقد قرار گرفته است، تفسیر مسیحی از قرآن برای اثبات حجیت مسیحیت، یکی از روش های پست مدرن در تبشیر مسیحیت است.

وی در پایان، گفت: در حال حاضر سبک های قدیمی و سنتی تبشیر مسیحیت تغییرات اساسی داشته است. امروزه هجمه های مسیحیت به قرآن به شکل پست مردن و ایجابی است بنابراین دقت و هوشیاری بیشتری برای دفاع از قرآن و اسلام، می طلبد.

ارسال نظرات