۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۶
کد خبر: ۶۸۶۱۴۵
استاد حوزه علمیه کرمانشاه:

دشمن در پی استحاله پیام «عاشورا» است / مداحان به تاریخ اسلام مسلط شوند

دشمن در پی استحاله پیام «عاشورا» است / مداحان به تاریخ اسلام مسلط شوند
کرمانشاه ـ حجت الاسلام معصومی لاری گفت: آزادگی و مردانگی از کلید واژه های عاشورای حسینی است،کلید واژه هایی که با داشتن آنها میتوانیم بسیاری از مشکلات موجود را برطرف کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام والمسلمین سیدمجتبی معصومی لاری امروز در دیدار جمعی از مداحان و فعالان هیات های مذهبی کرمانشاه اظهار داشت: در آستانه فرا رسیدن ماه های محرم و صفر هستیم، ماه هایی که برای اسلام از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

این استاد حوزه علمیه کرمانشاه عنوان کرد: به فرموده امام راحل ماه های محرم و صفر نقش اصلی را در زنده نگه داشتن اسلام دارند که این کلام امام خمینی(ره) بسیار پرمعنا و مفهوم است، زیرا اتفاقاتی که در ماه های محرم و صفر در جهان اسلام روی داد بسیاری از معادلاتی که برای از بین بردن این دین رحمانی برنامه ریزی شد، از هم پاشید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: در محرم، مهمترین رویداد جهان اسلام روی داد؛ در این ایام قیام امام حسین(ع) علیه دستگاه امویان باعث گردید که بسیاری از شئونات و داشته های دینی همانند روحیه جهاد و ایثار، سنت امر به معروف و نهی از منکر، ظلم ستیزی و... دوباره زنده شود.

حجت الاسلام والمسلمین معصومی لاری ادامه داد: باید قیام و نهضت عاشورا برای یکایک ما یک دانشگاه معرفت آموزی باشد؛ قیام امام حسین(ع) و ابعاد آن بعد از گذشت نزدیک به 1400 هنوز تاثیرات خود را در جهان اسلام و حتی دیگر بلاد غیراسلامی می گذارد.

این استاد حوزه علمیه کرمانشاه به برخی از آفات و توطئه های دشمنان دین اسلام علیه محرم و صفر اشاره کرد و بیان داشت: عاشورا برای همه ما درس آزادگی و حریت است، در مقابل دشمنان جهان اسلام با همین موضوع مشکل دارند، بنابراین برای از بین بردن این مهم به هر کاری دست می زنند که نمونه بارز آن تلاش برای استحاله این ایام است.

وی با تاکید بر اینکه باید هیأت ها و تشکل های مذهبی در ایام محرم و حتی دیگر ایام جایگاه معرفت آموزی برای مخاطب باشد، گفت: آزادگی و مردانگی از کلید واژه های عاشورای حسینی است، کلید واژه هایی که اکنون نیز با داشتن آنها می توانیم هم در بُعد شخصی و هم اجتماعی بسیاری از مشکلات موجود را برطرف کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین با اشاره به اینکه مداحان و روضه خوانان باید نسبت به تاریخ اسلام به صورت کامل تسلط داشته باشند، بیان داشت: برخی از مداحان که آگاهی آنها درباره تاریخ اسلام کم و یا اشتباه است، در مداحی های خود برخی از بدعت ها را ایجاد می کنند که این نوع بدعت ها آفت هیات ها و تشکل های مذهبی است.

این استاد حوزه علمیه کرمانشاه در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: باید مجالس اقامه عزای حسینی برای دوستداران اهل بیت(ع)، مجلس معرفت آموزی و آزادگی و جهاد باشد./1400/پ210/

ارسال نظرات