۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۳۷
کد خبر: ۶۸۶۲۲۳
رییس جمهور:

رهبران انقلاب نیکاراگوئه اجازه ندهند روحیه انقلابی در جوانانشان سرد شود

رهبران انقلاب نیکاراگوئه اجازه ندهند روحیه انقلابی در جوانانشان سرد شود
آیت الله رئیسی گفت: رهبران انقلاب نیکاراگوئه هم نباید اجازه دهند گذشت زمان روحیه انقلابی را در مردم و بخصوص جوانان سرد کند.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی رییس جمهوری اسلامی ایران بعد از ظهر چهارشنبه در دیدار دنیس مونکادا وزیر امور خارجه نیکاراگوئه گفت: ایستادگی در مقابل مطامع ناحق آمریکا، نیکاراگوئه را به الگویی برای کشورهای آمریکای لاتین و حرکت های ضد استکباری کشورهای این منطقه تبدیل کرد.

رییس جمهور با اشاره به اینکه نام انقلاب نیکاراگوئه همواره برای مردم ایران نامی آشنا بوده است، افزود: مردم ایران همیشه برای ملت انقلابی نیکاراگوئه آرزوی موفقیت و پیروزی داشته و چنان که رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید دارند که روحیه انقلابی به ویژه در نسل جوان همواره باید زنده و شاداب باشد، رهبران انقلاب نیکاراگوئه هم نباید اجازه دهند گذشت زمان روحیه انقلابی را در مردم و بخصوص جوانان سرد کند.

آیت الله رئیسی روابط بین دو کشور را خوب و سازنده توصیف کرد و اظهار داشت: البته سطح فعلی روابط کافی نیست و باید با بررسی های دقیق درباره ظرفیت های دو کشور، گام های بلند و جدی برای ارتقای سطح روابط برداشت.

دنیس مونکادا وزیر امور خارجه نیکاراگوئه نیز در این دیدار با ابلاغ سلام و تبریک رئیس جمهور نیکاراگوئه برای آیت الله رئیسی و دولت سیزدهم، تصریح کرد: نیکاراگوئه مسیر تحقق اهداف انقلاب خود را ادامه می دهد و با کمک کشورهای دوست مثل جمهوری اسلامی ایران از اهداف و آرمان های مشترک کشورهای انقلابی به ویژه استکبار ستیزی صیانت می کند.

وزیر امور خارجه نیکاراگوئه خاطرنشان کرد: باید ساختارهایی ثابت و دائمی برای تقویت روابط سازنده دو کشور طراحی و اجرا کنیم.

ارسال نظرات