۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۶
کد خبر: ۶۸۶۲۵۲

آشنایی با نماینده جدید ولی‌فقیه در استان سمنان

آشنایی با نماینده جدید ولی‌فقیه در استان سمنان
سمنان ـ حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی مطیعی به‌عنوان نماینده جدید ولی‌فقیه در استان سمنان منصوب شد.

به گزارش خبرگزاری رسا در سمنان، حجت‌الاسلام و المسلمین مرتضی مطیعی، در سال ۱۳۴۳، در سمنان و در خانواده‌ای مذهبی و اصیل متولد شد.

پدر وی، کارگر کارخانه و ذاکر اهل بیت(ع) بود. مطیعی در سال سوم مقطع راهنمایی، همزمان با اوج‌گیری انقلاب اسلامی، به‌همراه خانواده و فعالان مسجد عابدینیه، در تظاهرات و مبارزات دوران انقلاب حضور فعال داشت.

وی که برادر شهید عباس مطیعی و دایی شهید سعید عباسی است، در سال ۱۳۶۵ با خواهر شهید سید حسن طاهری ازدواج کرد. وی دارای چهار فرزند دو پسر و دو دختر است که پسرها، دامادها و یک دختر ایشان طلبه هستند.

سابقه جبهه و جانبازی

حجت‌الاسلام و المسلمین مرتضی مطیعی پس از عضویت در انجمن اسلامی هنرستان، در سال ۱۳۶۰ برای آموزش ‌نظامی به پادگان امام حسین (علیه‌السلام) تهران اعزام شد و متعاقباً در عملیات فتح‌المبین شرکت کرد و تا پایان 8سال دفاع مقدس، در عملیات رمضان، والفجر ۸ ، کربلای ۵ و مرصاد شرکت نمود و از ناحیه سر، دست چپ و چشم راست به افتخار ۵۵ درصد جانبازی نائل آمد و در مجموع به مدت ۴۱ ماه در جبهه حضور مؤثر داشت و در مسئولیت‌های اطلاعات و عملیات لشگر علی‌ابن ابی طالب (علیه‌السلام)، طرح و عملیات تیپ ۱۲ قائم آل محمد(عجل الله تعالی فرجه الشریف) استان سمنان و قائم مقامی گردان امام رضا(علیه‌السلام) نقش‌آفرینی نمود.

حجت‌الاسلام و المسلمین مرتضی مطیعی در سال ۱۳۶۲ برای ادامه تحصیل در علوم حوزوی به شهر مقدس قم رفت و در سال ۱۳۶۹ در روز عید غدیر، در محضر مقام معظم رهبری به لباس سربازی امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) ملبس گردید. ایشان در مقدمات و سطح از محضر اساتید و حضرات آیات؛ سیدجواد شبیری‌زنجانی، موسوی گرگانی و سید احمد خاتمی بهره برد و در ادامه در درس خارج فقه حضرات آیات آقایان؛ شیخ محمد تقی بهجت( ۱۸سال) شیخ عبدالله جوادی آملی(۲سال)، شیخ جواد آقاتبریزی(۳سال) شرکت کرد.

تحصیل و تدریس

حجت‌الاسلام و المسلمین شیخ مرتضی مطیعی، به مدت ۲۰ سال از درس تفسیر حضرت آیت‌الله العظمی جوادی آملی بهره برده است. وی همچنین از محضر اساتید بزرگ اخلاق همچون حضرات آیات؛ مظاهری، مشکینی، اشتهاردی، سعادت‌پرور(پهلوانی) و تحریری استفاده نموده است.

وی که در دو سال آخر عمر شریف حضرت آیت‌الله العظمی بهجت (رضوان‌الله‌تعالی‌علیه) ، در دفتر معظم‌له، به امر پاسخگویی به سؤالات شرعی مشغول بود، از سابقه تدریس برای طلاب غیر ایرانی و تدریس دروس اصول فقه، شرح لمعه، عقاید، اخلاق، رسائل و مکاسب و کفایه در حوزه‌های علمیه برخوردار است .ایشان از سال ۱۳۹۲ برای تدریس به حوزه علمیه سمنان رفت و مدیریت مدرسه علمیه صادقیه سمنان را پذیرفت که تاکنون ادامه دارد.

حجت‌الاسلام و المسلمین مرتضی مطیعی، پس از تحصیل در دوره چهارساله در موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(رضوان‌الله‌تعالی‌علیه) قم، از پایان‌نامه خود با موضوع: "سیمای شخصیت پیامبر(صلی الله علیه وآله) در قران" دفاع کرد. پایان نامه سطح ۳ حوزه وی با موضوع "تحلیل‌گذار از جامعه معاصر به جامعه مطلوب نبوی" با نمره عالی پذیرفته شد. وی اکنون موضوع" گستره حکم حکومتی ولی فقیه" را برای سطح ۴ در دست تحقیق و پژوهش دارد.

تألیفات و آثار

حجت‌الاسلام و المسلمین مرتضی مطیعی در سال ۱۳۹۰ کتاب «امامت را بشناس» و در سال ۱۳۹۳ کتاب "مهدویت، برترین حقیقت تاریخ" را به رشته تحریر درآورد و پاسخ‌هایش به سؤالات زندانیان در مجموعه کتاب‌های پرسش و پاسخ و در سه جلد، به چاپ رسیده است. و اخیرا نیز مجموعه خاطرات وی با نام "من مقلد امامم" از سوی مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به چاپ رسیده است./د101/

ارسال نظرات