۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۸
کد خبر: ۶۸۶۲۶۲

ماهنامه رویش اندیشه با موضوع عفاف و حجاب منتشر شد

ماهنامه رویش اندیشه با موضوع عفاف و حجاب منتشر شد
دومین شماره ماهنامه رویش اندیشه با موضوع عفاف و حجاب و موضوعات مرتبط با با حجاب اسلامی منتشر شد.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، دومین شماره ماهنامه رویش اندیشه با موضوع عفاف و حجاب منتشر شد.

گفتنی است برخی از مطالب این شماره شامل راهکار الگوسازی حجاب اسلامی، پروندۀ حجاب و امر جنسی، حجاب و خانواده، حجاب و نهاد آموزش، حجاب و حکومت، حجاب و رسانه، عفاف و حجاب و تاریخ اندیشه،جدال دین و دولت در دوران میانۀ حکومت صفوی است.

در قسمتی از مقاله راهکار الگوسازی حجاب اسلامی به قلم حجت الاسلام عباسی کارشناس مسائل تربیتی و خانواده می خوانیم:

حجاب بیش از آن که یک مسئلۀ اعتقادی باشد، یک مسئلۀ تربیتی است. بخشی از تغییر رفتارهای تربیتی وابسته به استدلال است؛ اما فراموش نکنیم که همۀ تربیت در استدلال خلاصه نمی شود. معرّفی صحیح الگو و قرار دادن آن در متن زندگی، بخش قابل توجّهی از مسیرتربیت است،دختران ما به شدّت محتاج شنیدن از الگوهای زنانۀ آسمانی هستند،کمی به خوراک هایی که از را ههای مختلف به دختران م یرسد، توجّه کنید. ابتدا خورا کهای مذهبی را تحلیل کنید. این خورا کها تا چه اندازه توانایی برجسته کردن شخصیت زن هایی را دارد که از نگاه دینی، الگوی زندگی هستند؟پس از آن به سراغ خوراک های غیردینی بروید و کمی روی آنها
متوقّف بشوید. آنها تا چه اندازه توانایی برجسته کردن شخصیت های غیردینی را دارند؟درست است که همۀ مسائل تربیتی، جنسیت بردار نیست و بسیاری از این مسائل میان زن و مرد، مشترک است؛ امّا نباید از این نکته نیز غافل شد که بخشی از مسائل تربیتی به زنان یا مردان اختصاص دارد.

جهت دانلود فایل مقاله از این لینک استفاده شود.

ارسال نظرات