۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۱
کد خبر: ۶۸۶۴۶۲
حجت الاسلام والمسلمین محققی:

خبررسانی در جمهوری اسلامی رشد خوبی داشته است

خبررسانی در جمهوری اسلامی رشد خوبی داشته است
مدیر عامل خبرگزاری رسا در استقبال از رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه گفت: خبررسانی در طول ادوار مختلف جمهوری اسلامی رشد خوبی داشته است.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمدمهدی محققی مدیرعامل خبرگزاری رسا ضمن خیر مقدم به رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه که برای بازدید از خبرگزاری رسا در محل این خبرگزاری حوزوی حاضر شده بود، گفت: روزنامه نگاری و خبررسانی در نظام اسلامی در طول سال های پس از انقلاب و در ادوار مختلف رشد خوبی داشته و امروز رقابت های جدی بین رسانه ها شکل گرفته است.

وی افزود: برخی خبرگزاری ها در سرعت انتشار اخبار با یکدیگر رقابت می کنند؛ از آنجا که مخاطب هدف خبرگزاری رسا اقشار حوزوی و علمی جامعه است، رقابت ما محتوایی است؛ لذا سعی کردیم با دقت در انتشار اخبار و تلاش برای انعکاس فعالیت های علمی حوزه انقلابی با رقبای خود در جبهه خودی، و با رسانه های زاویه دار نسبت به انقلابی گری در حوزه در ابعادی پیشی بگیریم.

مدیر عامل خبرگزاری رسا اظهار داشت: اوج فعالیت رسانه ها در کشور ما موعد انتخابات ها است که عموما رسانه های کشور به سوی افشاگری حرکت می کنند و فضا، غیر اخلاقی می شود؛ خوشبختانه با هدایت های رهبر معظم انقلاب، فضای غیر اخلاقی در انتخابات اخیر به شدت کاهش یافت و الگوی رقابت آیت الله رئیسی هم فضا را به سمت اخلاق مداری رسانه ای سوق داد.

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی و شرائط سخت بودجه ای رسانه های خبری کشور گفت: غالبا وقتی در کشور مشکل کسری بودجه پیش می آید اولین ردیفی که بودجه اش قطع یا کسر می شود ردیف بودجه های فرهنگی است، زیرا اهالی فرهنگ محجوب هستند. علاوه بر آن، دولت اعتدال نیز در چند سال اخیر کمک ها و بودجه نهادهای فرهنگی خصوصا رسانه های غیرهمسو با خودش را به شدت کاهش داد که خبرگزاری رسا هم از این قضیه مستثنی نبود و خسارت هایی هم به ما وارد شد.

حجت الاسلام والمسلمین محققی در پایان گفت: فضای تحریریه های خبری اضطراب آمیز است و سرعت بالایی را می طلبد. به همین خاطر برای کاهش خطاها و حرکت در جهت اهداف بلند مدت، همکاران رسا در معاونت برنامه ریزی راهبردی به تحقق اهداف چشم انداز در تحقق حوزه انقلابی، نظارت بر فرایندها، توسعه رصد هوشمند و تعمیق سورژه پردازی مشغول هستند و در فعالان معاونت تحقیقات کاربردی هم به برخی پژوهش های میدانی، توسعه قالب ها و شیوه های خبر رسانی، نیازشناسی، اولویت گذاری و ارتباط با مخاطبان از طریق نظرسنجی و موقعیت یابی ها می پردازند.

ارسال نظرات