۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۹
کد خبر: ۶۸۷۰۰۹
حجت الاسلام محققی:

استفاده از مهارت رسانه‌ای در مسیر رضایت خدا شکر این نعمت است

استفاده از مهارت رسانه‌ای در مسیر رضایت خدا شکر این نعمت است
مدیر عامل خبرگزاری رسا با ذکر مراتب شکر گفت: فعالان رسانه داخلی امروز نعمت آزادی بیان و اطلاع رسانی در سایه حکومت اسلامی را در اختیار دارند.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدمهدی محققی مدیرعامل خبرگزاری رسا در مراسم سوگواری حضرت سیدالشهدا علیه السلام در خبرگزاری رسا با اشاره به مراتب سه گانه شکر قلبی، زبانی و عملی گفت: استفاده از ظرفیت ها و نعمت ها در مسیر رضایت خداوند یکی از مراتب شکر و سپاس از خداوند است؛ اگر فردی تخصص رسانه ای دارد برای شکر این نعمت باید آن را در جهت خشنودی خداوند به کار گیرد.

وی افزود: شایسته است اعضا، جوارح و نعمات خدادادی جز برای خدا به کار گرفته نشود که در غیر این صورت ناسپاسی است؛ داشته های انسان زیاد و بی نهایت است و عرصه های استفاده از آن هم همانطور زیاد است اما بهترین جهت بهره گیری از نعمت ها در راه آفریننده آن نعمات است.

مدیر عامل خبرگزاری رسا با اشاره به تاثیر شکرگزاری بر استمرار و ازدیاد نعمت های الهی عنوان کرد: شکرگزار بودن مورد سفارش علمای اخلاق است و می تواند حرکت انسان را دگرگون کند؛ اصلی ترین مرتبه شکر قلبی، رسیدن به این معرفت است که انسان توان سپاس گزاری از نعمات خداوند را ندارد چون هر نعمتی در هر لحظه ای شایسته سپاس است.

وی تأکید کرد: در مقابل شکر، کفران نعمت قرار دارد و به عبارت دیگر کفر به معنای پوشاندن بوده و کافر هم حقیقت ایمان را می پوشاند. کفران و ناسپاسی نعمت ها را از انسان می گیرد.

حجت الاسلام محققی اظهار داشت: یکی دیگر از مراتب شکر، شکر با زبان و سخن است؛ زبان تشکر آمیز هم ویژگی شایسته ای است که بسیاری از آن بهره می گیرند و در ارتباطات اجتماعی خود استفاده می کنند؛ خصوصا در فرهنگ ایرانی اسلامی واژه های زیادی برای ابراز تشکر وضع شده است. البته عده ای هم زبان ناسپاسی و طلبکاری دارند که در مطالبه گری های اجتماعی تا حد زیادی طبیعی است و نباید از آن گریز کرد اما پسندیده است که ویژگی های مثبت را هم برجسته کرد.

وی با اشاره به نعمت های اجتماعی مانند نظام مقدس اسلامی، ولی فقیه و رسانه های دینی گفت: اصحاب و فعالان رسانه داخلی امروز نعمت آزادی بیان و اطلاع رسانی در سایه حکومت اسلامی را در اختیار دارند؛ شکر جوارحی و عملی این نعمت این است که آن را در مسیر خشنودی خدا و تقویت مبانی نظام و اسلام استفاده کنند.

مدیر عامل خبرگزاری رسا چند مورد از مصادیق کفران عملی نعمت های الهی را برشمرد و توضیح داد: شکر نعمت عقل، هوش، زکاوت، دانش و پیشرفت های چشمگیر علمی این است که در مسیر رضای الهی و نجات بشر از فقر و جاهلیت مدرن به کار گرفته شود؛ اما متاسفانه امروزه بشر غربی کفران این نعمات را کرده و با تولید سلاح های کشتار جمعی و بمب اتمی کره زمین و بشریت را در خطر نابودی قرار داده است.

وی اظهار داشت: در روایات به شکر زبانی تأکید شده و علما تأکید زیادی به سجده شکر پس از نماز های واجب کردند؛ نمازهای ما که ناقص است و در بسیاری از موارد نماز تنها دفع عقوبت و مجازات می کند اما طبق توصیه و سیره بزرگان دین، همین سجده شکر می تواند نواقص نماز را تکمیل کند.

مدیر عامل خبرگزاری رسا در پایان تأکید کرد: طبیعت و اساس خلقت بر اساس شکر و سپاس پایه گذاری شده و از این طبیعت نمی توان گریز داشت؛ هر چیز این دنیا خیر و نیازمند سپاس است.

ارسال نظرات