۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۶
کد خبر: ۶۸۶۶۹۹

پرداختن به مشروطه برای تضعیف نظام؛ حرکت جدید مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام!

پرداختن به مشروطه برای تضعیف نظام؛ حرکت جدید مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام!
نشریه حریم امام، روحانیت را در معرض خطر شدید ابتلا به خوی استبداد و خودکامگی خواند.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا؛ در یکی از گفتگوهای صورت گرفته در شماره 461 نشریه حریم امام، میرزا ملکم‌خان و میرزا آقاخان کرمانی به عنوان پیشگامان فکری انقلاب عظیم مشروطه و از روشنفکران صاحب‌اندیشه معرفی می شوند.

لازم به ذکر است میرزا ملکم‌خان ارمنی ملقب‌ به «ناظم ‌الدوله» سیاستمدار ضد دین دوره قاجار است که هوادار اقتباس بی‌کم و کاست از تمدن غرب و خواهان دادن امتیاز به کشورهای غربی بود. وی که داعیه روشنفکرى داشت و مى‌خواست علیه دستگاه استبداد ناصرالدّین‌شاه روشنگرى کند، خود دلّال معامله بسیار استعمارى و زیانبار «رویتر» بود! میرزا عبدالحسین‌خان بردسیری، مشهور به «میرزا آقاخان کرمانى» نیز از منوّرالفکران دوره قاجاریه بود که به بابی‌گری گرایش پیدا کرد. وی مانند ملکم‌خان و آخوندزاده نه تنها تشیّع، بلکه اساسا هیچ دین و آئینى را قبول نداشت.

اینکه هفته‌نامه حریم امام روحانیت شیعه را در مظان اتهام استبداد و خودکامگی قرار می دهد و چهره‌ای ضد دین و ارمنی - که تمام تلاشش تحقق فرهنگ غرب در ایران بود - را به عنوان پیش‌گام انقلاب عظیم فکری و سیاسی مشروطه و روشنفکر صاحب‌اندیشه معرفی می کند، یعنی مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام(ره) به شدت دچار آفت غربزدگی شده و در واقع به تضعیف و تحریف آثار امام(ره) و هجمه به میراث ایشان اشتغال دارد!!

ارسال نظرات