۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۹
کد خبر: ۶۸۵۶۳۵
عضو مجمع نمایندگان طلاب:

اندیشه های مسموم با سوء استفاده از نام حضرت امام در حال انتشار است!

اندیشه های مسموم با سوء استفاده از نام حضرت امام در حال انتشار است!
حجت الاسلام حق جو، افکار مدیران مؤسسه حفظ و نشر آثار امام را مسموم خواند و گفت: گاهی از ولایت صحبت می کنند اما بعد ضد آن موضع گیری می کنند.

حجت الاسلام حسین حق جو عضو مجمع نمایندگان طلاب در گفت وگو به خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا در تبیین اندیشه های امام راحل گفت: معمولا اندیشه های بزرگان دین، اندیشه های شفاف و روشن است وقتی که یک مقدار غبار روی آن می نشیند، از شفافیت و تاثیر گذاری اش کاسته می شود و تاثیر پذیری اش بیشتر می شود و اندیشه های امام رضوان الله تعالی علیه اندیشه های نابی بوده که در طول تاریخ بشریت، این نگرش، بینش و منش سابقه نداشته که چنین شرایطی در گوشه از دنیا ایجاد شود و از یک اتاق و منزل خیلی کوچک شروع شود و بعد ایران را فرا گرفته و بعد کشورهای همسایه را و بعد کشورهای دور دست را فرا بگیرد.

وی افزود: کشورهایی که اعتقاد به خدا و پیغمبر نداشتند، مرتبا شاهد هستیم که گرایش کشورهای سکولار و حتی کشورهایی که هیچ انتظاری از آنها نمی رود به اندیشه های و افکار امام که بر گرفته از مبانی قرآنی و وحیانی و حدیث است سوق پیدا می کنند، اگر نگاه کنید نمونه شاخص این قضیه در کشورهای آمریکای غربی و شرقی اعتراضات مردم بر علیه ستم و ظلم و دولت ها است، با دیدن نمای اعتراضات گمان می کنید که گوشه ای از ایران است، با همین ابزار و همین ادبیات و روش هایی که ایران در آغاز انقلاب شروع کرد و با دست خالی و با سنگ و چوب در مقابل صلاح های پیشرفته آن زمان ایستادگی کرد.

حجت الاسلام حق جو بیان داشت: در حال حاضر مبارزات در آمریکا، آلمان و در کشورهای شرق و غرب، مدل مبارزه برگرفته از افکار حضرت امام است، شفافیت امام و فکر امام آنقدر روشن و نور افشان بوده که افراد را تحت تاثیر قرار داه، خب با دیدن این حجم از اثر گذاری اندیشه امام دشمن نمی تواند بیکار باشد! نمی تواند بی تفاوت باشد! شروع کرده به پاشیدن گرد و غبار بر روی این افکار نورانی، غبار هایی از جنس انحراف و انتقاد و تحجر و افکار روشن فکرمآبانه و لائیک را لابه لای این افکار وارد کرده است.

حجت الاسلام حق جو به نمونه بارزی از این عداوت ها در راستای محو اندیشه های امام اشاره کرد و گفت: یک نمونه اش همین موسسه و نشریه ای است که منتسب به نام حضرت امام است و دارد آثار حضرت امام را تولید می کند، در صفحات این نشریه اگر نگاه کنید یک التقاطی بین شخصیت هایی که در آنجا هستند مشاهده می شود، تندرو ها، کندرو ها، میانه روها، حتی لائیک ها، افرادی که با دین و قرآن و اهل بیت معارض هستند و تصریح می کنند که، این افکار دین اسلام برای 14 قرن پیش است، برای عصر جاهلیت است، الآن عصر مدرنیته است عصر تکنولوژی است، این افکار را کنار همدیگر با دو سه صفحه فاصله می گذارند تا کم کم این غبار خود امام و مکتب و اندیشه های امام را تحت الشعاع قرار دهد و اثر گذاری اش را از بین ببرد.

وی افزود: این افراد اوایل در قالب کتاب و نشریه اهداف خود را پیش می بردند و الآن در قالب دوره های آموزشی و دوره های تخصصی مطرح و در جاهای دیگر منتشر می کنند، در حال حاضر در قم پایگاهی دارند و به حوزه و حضرت امام منتسب هستند و می خواهند در مشهد و شیراز و شهرهای دیگر هم که نماد مکتب اهل بیت است موسسه تاسیس کنند تا اهداف خود را پیش برند.

نماینده طلاب نیشابور در ادامه چنین گفت: دست اندرکاران این حرکت انحرافی مصاحبه هایی که دارند، نشریاتی که می زنند، خیلی از این ها را بنده شنیده ام و متاسفانه با بعضی از مراکز حوزوی نما هم ارتباط برقرار می کنند و منبع و امکانات علمی اشان را این ها تامین می کنند و آن ها از جایگاه تثبیت شده حوزوی و اجتماعی خود استفاده می کنند و افکار امام را با تغییرات انحرافی نشر می دهند، البته این کار جدیدی هم نیست.

وی ادامه داد:  زمان پیغمبر هم از این دست اتفاقات دیده می شد. مگر قرآن کریم در مورد پیغمبر نفرموده اند وَ ما يَنْطِقُ عَنِ الْهَوى إِنْ هُوَ إِلَّا وَحْيٌ يُوحى...(سوره نجم، آیه 3)

با این که تمام حرف های پیغمبر برگرفته از وحی بود ولی همان زمان هم 17تا نسبت نا روا به خود پیغمبر زدند، مثل ساحر و جاهل و شاعر و ... ولی پیغمبر(ص) راه خودشان را ادامه دادند، وقتی پیغمبر هم از دنیا رفتند انحرافات شروع شد، نه از بیرون، بلکه از داخل همان جمعی که یکی سیف الله بود و یکی ید الله بود و یکی هم از همان هایی بودند که در جنگ ها با پیغمبر همراهی می کردند، همان ها آمدند و بعدا این خلاف ها را مرتکب شدند مثل طلحه و زبیر که به فرموده قرآن این افراد از اول هم اسلام نیاورده بودند، آن هایی هم که اسلام آوردند برای اهداف خاص خودشان بوده. در زمان خودشان یا در زمان آینده به هر حال دنبال قدرت بودند.

حجت الاسلام حسن حق جو نماینده طلاب نیشابور با ابراز تاسف ادامه داد: به هرحال از نظر بنده این موسسه، موسسه بسیار مسمومی است، ای کاش می گفتند ما دین و پیغمبر را اصلا قبول نداریم، گاهی از عرفان و ولایت و امامت و مسائل تفسیری و مسائل کلامی صحبت می کنند این مسائل را می زنند و همه این ها منتسب به حضرت امام است، ولی به قول معروف بعد می آیند زیراب همه این مسائل را می زنند، نماد این مجموعه می شود مسائل غرب و اندیشه های انحرافی و التقاطی.

وی در ادامه گفت:  بالاخره بخواهند این مسائل را توسعه بدهند باید در جایی ورود کنند که مردم به این مسائل دینی اعتقاد دارند، طبیعتا مشهد و شیراز و شهر ری هم یکی از این مکان ها است، در این فعالیت به ظاهر افکار امام در راس قرار دارد و در قالب کارها و فعالیت هایشان افرادی را که به کار می گیرند همه ضد افکار امام وانقلاب و اسلام هستند.

حجت الاسلام حق جو  ابراز داشت: به عنوان مثال می توانم بگویم خود آقای هاشمی رفسنجانی یکی از همین نماد ها بود متاسفانه، که به حرف حضرت امام گوش نمی کردند و خود همین آقای حسن روحانی رئیس جمهور هم، کاملا در برابر حرف امام ایستادند و در زمان حاضر هم در مقابل بیانات مقام معظم رهبری ایستادند، و چندین بار در جلسات خصوصی حضرت آقا به ایشان فرمودند که:  آقای روحانی چه شده که من امروز هرچه می گویم شما فردا مخالف آن را می گویید و ایشان تکذیب کردند، که اشتباه شده، بعد حضرت آقا به اطرافیان فرمودند که: سخنان آقای روحانی را که در نقض صحبت های من داشته اند جمع کنید و به ایشان بدهید، بعد در جلسه بعدی آقا فرمودند جناب آقای روحانی شما این سخنان متناقض خود را مطالعه کردید؟ وایشان گفتند بله آقا اشتباه شده آقا فرمودند: یک بار اشتباه، دوبار اشتباه، سه بار غفلت! خلاصه می توانم بگویم این گروه می خواهند در همین روال باشند و در همین مسیر انحرافی حرکت کنند.

وی افزود: بعد از پیروزی جناب آقای رئیسی در انتخابات، این ها تلاش های بیشتری خواهند کرد چون چاره ای ندارند و باید از راه های دیگری وارد شوند چه بسا همین حریم امام را در آینده یک تحول ظاهری در آن ایجاد کنند، همین الان هم از بین همین اصلاح  طلب ها در مورد خود آقای روحانی و اقدامات ایشان اعتراضاتی کرده اند، که این ها آبروی ما را برده اند، به هر حال این مجموعه با توجه به انتصابش به حضرت امام بسیار حساس است.

حجت الاسلام حق جو در ادامه گفت: اگر متولیان امر در مشهد مراقب این امور نباشند و حواسشان جمع نباشد این ها با یک ترفند های مختلف می آیند و وارد می شوند و آبروی نظام و آبروی انقلاب را می برند، به هر حال کسانی که دارای اندیشه ثابت و اعتقاد ماندگار هستند، اگر پای یک جلسه سخنرانی این افراد بنشینند می فهمید که این ها بالاخره، مجموعه ای تهی از محتوا هستند و با عظمت امام دارند بازی می کنند و از عظمت و جایگاه امام برای رسیدن به اهداف خودشان سوء استفاده می کنند.

وی همچنین اظهار داشت: تولیت حرم مطهر امام خمینی(ره) در جریانات انتخابات چه حرف های غلطی زدند، آدم تعجب می کرد که این آدم نوه امام است و طلبه هم هست و این چه حرفهایی هست که می زند؟ وقتی بررسی می کنید می بینید این ها ازجای دیگری آب می خورد، نتانیاهو گفته بود اگر آقای رئیسی رای بیاورد تمام زحمات و سرمایه گذاری های ما به باد هوا می رود، بعضی از کارشناسان آمریکایی هم همین صحبت را داشته اند، می دانند که شفافیت دین در پرتو معارف درست دین است نه التقاط در دین! کمی از امام بگوییم کمی از شرق و کمی هم از غرب بگوییم بعد به اسم حضرت امام به خورد مردم بدهیم.

حجت الاسلام حق جو در پایان گفت: قرآن می فرماید دین را با غیر دین مخلوط نکنید، به همین دلیل هم  مقام معظم رهبری و آقای رئیسی و نیروهای انقلابی می گویند لکم دینکم ولی الدین، شما دنبال دین خود بروید ماهم دنبال دین خودمان، ما نمی خواهیم به شما منتسب شویم و شما هم خودتان را به ما منتسب نکنید و از ما سو استفاده نکنید، لذا هرچه با قدرت و اقتدار و جامعیت بیشتر با این افکارِ لغزنده نفوذی باید به مقابله پرداخت.

ارسال نظرات