۲۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۷
کد خبر: ۶۸۶۷۷۲
حجت الاسلام سالک:

ماه محرم، فرصتی برای دشمن شناسی و مبارزه با استکبار است

ماه محرم، فرصتی برای دشمن شناسی و مبارزه با استکبار است
اصفهان ـ نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی گفت: محرم ماه دشمن شناسی، بصیرت و بیداری و مبارزه با ظالمین و یزیدیان زمان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام احمد سالک نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی شب گذشته در امامزاده محسن اصفهان، با اشاره به قطع برق در کشور، این موضوع را ناشی از سوء مدیریت در کشور عنوان کرد و گفت: دولتمردان به وعده‌های خود عمل نکردند و نتوانستند برق کشور را تأمین کنند، در نهایت وزیر بخاطر این مشکل عذرخواهی کرده است، در حالی که عذرخواهی وزیر مشکل بی برقی صنایع و مردم را برطرف نمی‌کند.

حجت الاسلام سالک در ادامه افزود: البته مشکلاتی نظیر قطع برق مانع برگزاری مراسمات عزاداری نخواهد شد، همانطور که گذشتگان ما در زمان رضا شاه پهلوی با روشن کردن شمع بر روی بام منازل و به صورت مخفیانه مراسمات عزاداری را برپا می‌کردند.

وی با بیان اینکه زندگی همه ما باید تابلوی امام حسین(ع) باشد، اظهار کرد: پیامبر اکرم(ص) فرمودند حسین(ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است، نور امام حسین(ع) همه ظلمتها را برطرف خواهد کرد و ایشان نور جهانی دارند، این نور همان چیزی است که بشریت را می‌تواند نجات بدهد به شرطی که به حقیقت هدایت از طریق امام حسین(ع) پی ببریم.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در ادامه خاطرنشان کرد: ماه محرم ماه حزن و اندوه و عزاداری است، ماه محرم ماه شناخت امامان از جمله امام حسین(ع) است، ماه محرم ماه توسل به خداوند متعال و تضرع برای مصیبت امام حسین(ع) که اعظم مصیبت ها است.

حجت الاسلام سالک ماه محرم را ماه حرکت در مسیر ولایت و امامت توصیف کرد و گفت: ماه محرم به ما آموزش می دهد چگونه در مسیر آموزه‌های دینی حرکت کنیم که به هدایت و بصیرت برسیم، خداوند به پیامبر اکرم(ص) فرموده است که به مردم بگو این راه من است و پیمودن راه خداوند از طریق بصیرت و بیداری میسر خواهد شد.

وی با اشاره به اهمیت بصیرت و بیداری در اسلام، تصریح کرد: ماه محرم ماه دشمن شناسی است، ما باید دشمنان اسلام و یزیدیان زمان را به خوبی بشناسیم، ماه شناخت دشمنان سرسخت اسلام و صراط توحید و ولایت است، ماه محرم ماه شناخت دشمنان سرسخت و قسم خورده اسلام ناب محمدی است و همه ما در این زمینه وظیفه داریم.

حجت الاسلام سالک ادامه داد: ماه محرم ماه مبارزه علمی و فکری با ظلم و فساد و تبعیض است، باید ابتدا دشمنان را بشناسیم و علیه آنها مبارزه کنیم، محرم ماه مبارزه با علت العلل است که همان ظالمین و فاسدین و یزیدیان زمان هستند، محرم ماه تحقق بخشیدن به حاکمیت اسلامی به محوریت امام حسین(ع) است و لازمه این موضوع این است که خط ولایت و امامت را گم نکنیم.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه محرم ماه دوست یابی و پرهیز از دشمنان است، اظهار کرد: وقتی امام حسین(ع) از مدینه حرکت کردند حدود 600 نفر ایشان را همراهی می‌کردند، اما وقتی به کربلا رسیدند با زن و بچه و اطرافیان کمتر از 200 نفر بودند، شب عاشورا با خطبه امام حسین(ع) عده‌ای رفتند، اما دوستانی که حول محور امام حسین(ع) ماندند 72 نفر بودند.

وی محرم را ماه تحکیم خانواده اسلامی قلمداد کرد و گفت: در واقعه کربلا خانواده امام حسین(ع) و اهل بیت ایشان همراهشان بودند، تقویت بنیه های اخلاقی خانواده از آموزه‌های کربلا است، ایمان جوانان ما در ماه محرم تقویت می‌شود، جوانان با حسین(ع) در محرم آشنا و ایمان آنها تقویت می‌شود./1304/پ210/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات