۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۱
کد خبر: ۶۸۶۹۷۳
فرمانده سپاه کاشان خبرداد؛

آغاز فعالیت ۶۵ قرارگاه حافظ سلامت سردار شهید سلیمانی در کاشان

آغاز فعالیت ۶۵ قرارگاه حافظ سلامت سردار شهید سلیمانی در کاشان
اصفهان - سرهنگ اکبری از آغازمرحله ششم طرح حافظان سلامت شهید حاج قاسم سلیمانی خبرداد و گفت: ۶۵ قرارگاه حافظ سلامت فعالیت خود را از روز گذشته در کاشان آغاز کردند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، سرهنگ کریم اکبری پیش از ظهر امروز در نشست خبری که در سالن کنفرانس ناحیه مقاومت بسیج کاشان برگزارشد از توزیع ۵۰ هزار بسته کمک معیشتی بین نیازمندان کاشان از نیمه شعبان سال گذشته تا پایان ماه رمضان امسال خبرداد و گفت: از ماه مبارک رمضان امسال بسته‌های کمک معیشتی به صورت ماهیانه و هر ماه هزار و ۴۰۰ بسته کمک معیشتی بین نیازمندان کاشان توزیع می‌شود.

وی افزود: علاوه بر توزیع ماهیانه یکهزار و ۴۰۰ بسته معیشتی، به مناسبت‌های مختلف ازجمله عید قربان گوشت گرم و عید غدیر ۱۱۰ هزارپرس غذای گرم و درمرحله ششم طرح شهید سلیمانی ۲۵۰ میلیو تومان به بیماران کرونایی نیازمند کمک شد.

سرهنگ اکبری از آغاز مرحله ششم طرح حافظان سلامت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی از روز گذشته خبرداد و گفت: ۶۵ قرارگاه حافظ سلامت با همکاری ائمه جماعت، هیأت های مذهبی و شبکه بهداشت و درمان فعالیت خود را از روز گذشته درسطح شهرستان آغاز کردند.

به گفته وی قرارگاه‌های طرح حافظان سلامت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در شهرستان کاشان در چهار حوزه نظارتی، مراقبتی، حمایتی و واکسیناسیون فعالیت خود را آغاز کرده اند.

فرمانده سپاه کاشان در ادامه گفت: با آغازعزاداری‌های ماه محرم هیئات مذهبی شهرستان تمامی مسائل بهداشتی، شیوه نامه‌های بهداشتی و پروتکل‌های بهداشتی را به طور کامل رعایت کرده اند.

وی افزود: به اذعان مسؤولان شبکه بهداشت و درمان شهرستان کاشان هیأت های مذهبی و مساجد شهرستان از ابتدای شیوع کرونا تا به حال یکی از بهترین و با کفیت‌ترین فعالیت‌ها را در قالب هیات‌های خدمت محور برای پیشگیری و مقابله با کرونا انجام داده اند.
 
آغاز اجرای پویش نذرسلامت هیأت های مذهبی در کاشان

سرهنگ اکبری درادامه از اجرای پویش نذرسلامت هیئات مذهبی کاشان با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی در ایام سوگواری محرم خبرداد و افزود: هیأت های مذهبی کاشان در ایام محرم نذورات مذهبی مردم و خیرین را به حوزه سلامت، شبکه بهداشت و درمان بیماران کرونایی نیازمند اختصاص دادند.

به گفته وی در مرحله نخست اجرای پویش نذرسلامت هیئات مذهبی کاشان با کمک خیرین و کمک‌های مردمی ۲ میلیارد و ۵۰۰ هزار ریال به بیماران کرونایی نیازمند اختصاص دادند.

توزیع ماهیانه هزار و ۴۰۰ کمک معیشتی به خانواده‌های نیازمند کاشانی

سرهنگ اکبری همچنین از ادامه رزمایش کمک‌های مومنانه ازسال گذشته تا کنون در شهرستان کاشان خبرداد و افزود: ماهیانه یکهزارو ۴۰۰ بسته مواد غذایی وهر بسته غذایی به ارزش ۳ میلیون ریال بین خانواده‌های نیازمند به ویژه خانواده‌های بیماران کرونایی توزیع می‌شود.

وی از تهیه ۱۰ هزار ماسک به مناسبت هفته سلامت خبرداد و افزود: توزیع این تعداد ماسک رایگان در معابرپر تردد هسته مرکزی شهر توسط تیم‌های تذکرلسانی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان کاشان از روز گذشته آغاز و تا پایان هفته جاری ادامه خواهد داشت.

اعزام صد نفر نیروی جهادی به شبکه بهداشت و درمان کاشان

فرمانده سپاه کاشان درادامه از اختصاص سالن ورزشی شهدای بسیج این شهرستان و تجهیز آن برای اجرای طرح واکسیناسیون کرونا از سوی شبکه بهداشت و درمان شهرستان کاشان خبرداد و افزود: سالن شهدای بسیج کاشان از هفته آینده به عنوان مرکز واکسیناسیون این شهرستان در مرکز شهر فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

سرهنگ اکبری از اعزام یکصد نفرنیروی جهادی به شبکه بهداشت و درمان شهرستان خبرداد و نظارت خانه به خانه و محله محور برای نظارت برفعالیت اصناف، مغازه ها، مراکزعمومی، هیأت های مذهبی، تجمعات، نظارت برقرنطینه‌های بیماران کرونایی و خانواده‌های آنان، نظارت براستفاده ازماسک و فاصله گذاری اجتماعی در سطح محلات با پویش من ماسک می‌زنم و ترغیب و تشویق مردم برای جلوگیری از دورهمی‌های خانوادگی را ازجمله فعالیت‌های قرارگاه‌های حافظان سلامت برشمرد.

وی همچنین از اجرای واکسیناسیون سیار ویژه افراد ناتوان با استفاده ازتوان آمبولانس نیروی‌های مسلح در شهرستان خبرداد و افزود: کار واکسیناسیون سیارویژه افراد ناتوان در کاشان در قالب ۵ تیم سیار با همکار شبکه بهداشت و درمان کاشان انجام خواهد شد./۱۳۰۷/پ210/
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات