۲۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۷
کد خبر: ۶۸۷۱۹۳

عاشورای خونین در پاکستان/ 5 کشته و 50 تن زخمی

عاشورای خونین در پاکستان/ 5 کشته و 50 تن زخمی
منابع خبری اردو زبان پاکستان از وقوع انفجار تروریستی در مراسم عاشورای حسینی در ایالت پنجاب پاکستان خبر دادند.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، منابع خبری اردو زبان پاکستان از وقوع انفجار تروریستی در حین برگزاری عزاداری به مناسبت عاشورای حسینی در ایالت پنجاب در شرق این کشور خبر دادند که منجر به زخمی و کشته شدن ده ها شهروند پاکستانی شد.

شبکه‌های تلویزیونی پاکستان گفتند: آیین عزاداری شیعیان به مناسبت عاشورای حسینی در شهر «بهاول نگر» واقع در ایالت پنجاب، هدف پرتاب چند نارنجک قوی قرار گرفت که باعث انفجار مهیب بین عزاداران حسینی شد.

حساب رسمی توییتر تلویزیون ملی پاکستان در ساعت های اولیه انفجار نوشت: گفته می‌شود دست کم ۲۵ نفر از عزاداران حسینی در این اقدام تروریستی به شدت زخمی شده اند و توسط نیروهای امدادی در اطراف محل برگزاری مراسم عاشورا، به بیمارستان شهر انتقال یافتند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد: انفجار منجر به افزایش تنش در شهر شد، به طوریکه تعدادی از مسلمانان شیعه در اعتراض به این حمله به خیابان‌ها آمدند و خواستار قصاص شدند.

فعالان فضای مجازی تصاویری از این انفجار را منتشر کرده اند که نشان میدهد آمبولانس ها به محل حادثه اعزام می شوند.

همزمان تدابیر امنیتی در شهرهای مهم پاکستان از جمله اسلام‌آباد، راولپندی، لاهور، کراچی، کویته، پیشاور و مولتان تشدید شده و نیروهای امنیتی برای هرگونه اقدام ناخوشگوار در حالت آماده باش قرار دارند.

انفجار امروز که تاکنون 5 کشته و 50 زخمی داشته، با موج محکومیت از سوی مقامات پاکستانی و رهبران مذهبی این کشور همراه شده است.

وزیر امور اطلاع رسانی و وزیر امور خارجه پاکستان اقدام خرابکارانه در روز عاشورا و هدف قرار گرفتن آیین عزاداری شیعیان را به شدت محکوم و گفتند: دشمنان به دنبال تخریب فضای صلح کشور هستند با این حال چنین اقدامات، تاثیری بر اراده ما برای مقابله با تروریسم نخواهد داشت.

مجلس وحدت مسلمین از احزاب بزرگ شیعیان پاکستان نیز در اطلاعیه ضمن ابراز همبستگی با آسیب دیدگان انفجار بمب، عملکرد مقامات پلیس و ایالت پنجاب را زیر سوال برد و بررسی فوری علل این حادثه را از مسوولان مطالبه کرد.افزایش شمار قربانیان عملیات تروریستی علیه عزاداران حسینی در ایالت پنجاب پاکستان

راجه بشارت حسین وزیر امور داخلی ایالت پنجاب پاکستان درسخنان خود گفت: فردی که نارنجک به سوی عزاداران پرتاب کرد با واکنش سریع نیروهای امنیتی و پلیس دستگیر شده است.

خاور شفقت یکی از شخصیت های برجسته شیعیان پاکستان ضمن تأیید و محکوم کردن این حمله تروریستی از دولت عمران خان خواست که برای تأمین امنیت عزادارن در سایر نقاط پاکستان، اقدامات لازم را انجام دهد.

وی افزود: حمله تروریستی هنگامی رخ داد که دسته عزاداران در حال عبور از یک محله پرجمعیت بوده است./988/

‍‍‍‍‍عاشورای خونین در پاکستان / 5 کشته 50 تن زخمی شدند

ارسال نظرات