۳۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۳
کد خبر: ۶۸۷۲۷۱

آیت الله فقیه ایمانی؛ همراه امام و رهبری و پناهگاه انقلابیون و مبارزان

آیت الله فقیه ایمانی؛ همراه امام و رهبری و پناهگاه انقلابیون و مبارزان
اصفهان - مجمع نمایندگان خبرگان اصفهان در پی درگذشت آیت الله فقیه ایمانی پیام تسلیت صادر کرد و وی را همراه امام و رهبری و پناهگاه انقلابیون و مبارزین دانست.

به گزارش خبرگزاری رسا در اصفهان، مجمع نمایندگان خبرگان اصفهان در پی درگذشت آیت الله حاج سید کمال فقیه ایمانی پیام تسلیت صادر کرد.

متن این پیام به شرح زیر است:

بسمه تعالی

انا لله و انا الیه راجعون

رحلت عالم مجاهد و بزرگوار و پرتلاش در صحنه های مختلف فرهنگی، اجتماعی و سیاسی حضرت آیه الله حاج سید کمال فقیه ایمانی رحمه الله علیه، موجب تأثّر وتألّم گردید.

این روحانی کم نظیر از توفیق های بسیار مهمی برخوردار بوده و در بخشهای مختلف الگوی حوزویان و منشا آثار گوناگونی گردید. از نظر فرهنگی به تعلیم و تربیت طلاب پرداخت. حوزه بسیار مهم دارالحکمه، کتابخانه بزرگ امیرالمومنین (ع) و مرکز تحقیقات پژوهشهای علمی را پایه گذاری کرد.

در همین بخش، تدوین و تفسیر قرآن به زبان انگلیسی و روسی و ارسال آن به سراسر جهان را مدیریت کرد و خود نیز سفرهای تبلیغی به کشورهای خارجی داشت.

این در حالی بود که حضور در مسجد و محراب و امامت جماعت او در هر سه نوبت و تفسیر قرآن و بیان معارف دینی و بهره مندسازی شیفتگان کار همیشگی وی بود.

دفتر این عالم ساده زیست و مردمی با چهره همیشه خندانش که نماد «المومن بشره فی وجهه» بود، در ساعات خاص به روی همگان باز بود و طبقات مختلف میتوانستند با او دیدار و گفتگو داشته باشند.

در بخش اجتماعی از آنجا که این روحانی نمونه، امین مردم بود منشأ امور عام المنفعه بسیار مهمی در سطح استان گردید. و بیمارستان های امام حسین(ع)، امام کاظم(ع)، مرکز بیماریهای عفونی، بیمارستان زنان و زایمان و صندوقهای خیریه را تاسیس و در خدمت مردم قرار داد.

در بخش سیاسی، ایشان قبل از انقلاب یک روحانی انقلابی و مبارز و بعد از انقلاب نیز از همراهان بسیار جدی مرحوم امام و مقام معظم رهبری و پناهگاه انقلابیون و مبارزین در سطح استان بود و در ابعاد مختلف آنان را حمایت میکرد.

چنانکه در دوران دفاع مقدس، جبهه های نبرد را به صورت مداوم پشتیبانی می نمود.

رحلت این مجاهد جلیل القدر را که همزمان با ایام عاشورا و شهادت امام حسین (ع) و یارانش بود به مردم ولایتمدار و شهیدپرور استان اصفهان، حوزه علمیه و فرزندان و بیت ایشان تسلیت عرض نموده، از خداوند بزرگ برای آن مرحوم علو درجات، رحمتهای ویژه الهی، حشر با اهل البیت علیهم السلام و برای همه بازماندگان صبر و اجر جمیل و توفیق تداوم سیره ایشان را برای حوزویان خوستاریم.

نمایندگان مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری

حضرات آیات طباطبائی نژاد، مهدوی، مقتدائی، نمازی، عبداللهی

ارسال نظرات