۳۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۱
کد خبر: ۶۸۷۲۸۱
استاد حوزه علمیه مازندران تأکید کرد؛

وضعیت امروز افغانستان، عبرتی برای دل بستگان به آمریکا

وضعیت امروز افغانستان، عبرتی برای دل بستگان به آمریکا
مازندران - حجت الاسلام بابائیان با تأکید براین که آمریکا دلسوز هیچ دولت و ملتی نیست، گفت: این کشور جنایتکار همواره به دنبال تجاوز به حقوق ملت ها بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت‌الاسلام عباس بابائیان، استاد حوزه علمیه مازندران امروز در دیدار جمعی فعالان فرهنگی مذهبی شهر امیرکلا با تسلیت ایام شهادت سید و سالار شهیدان و همچنین چهارمین امام شیعیان، احیای سنت رسول خدا(ص)، امر به معروف و نهی از منکر، دوری از ذلت و خواری، برنامه‌ریزی برای اثربخشی نهضت عاشورا و عدم اعتماد به چراغ سبز دشمنان را از عبرت ها و درس های مهم قیام نهضت عاشورای حسینی عنوان کرد.

وی با بیان این که سیدالشهدا(ع) با قیام خود فرهنگ اهمیت دادن به نماز، شهادت‌طلبی، مبارزه با ظلم و ستم، صبر و استقامت، اخلاص در قیام، علاقه به قرآن‌، ادب اسلامی، غیرت، دفاع از اسلام و هدایت مردم در جامعه را زنده کرد، افزود: امام حسین(ع) به دلیل شهادت در راه خدا و نجات اسلام امتیاز هایی را از جانب خداوند متعال دریافت کرده که به هیچ یک از اولیا و انبیای الهی داده نشده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امام حسین(ع) بر اساس حدیث ثقلین شریک القرآن است، ادامه داد: سومین امام شیعیان هم مثل قرآن جامع تورات، انجیل و زبور است.

حجت الاسلام بابائیان با بیان این که امام حسین(ع) عصاره همه حقایق الهی است، افزود: با شهادت سید و سالار شهیدان قرآن و امامت مهجوز شد.

امام جمعه امیرکلا در بخش دیگری از سخنان خود به خروج آمریکا از افغانستان اشاره کرد و با بیان این که مسؤولان فراری افغانستان سرنوشت کسانی است که به آمریکا دل بسته اند، گفت: حضور آمریکا در هر منطقه ای با کشتار و ویرانی همراه بوده است.

وی با بیان این که آمریکایی ها در طول 20 سال حضور خود در افغانستان هیچ دستاوردهای جز کشتار مردم بی گناه و ذلت و بدبختی برای این مردم به ارمغان نیاوردند، افزود: امروز به وضوح می بینیم سرنوشت کسانی را که به کمک های آمریکا دل بسته بوده اند.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که آمریکا دلسوز هیچ دولت و ملتی نیست، خاطرنشان کرد: این کشور تجاوزگر در طول عمر نکبت بار خود همواره به دنبال تجاوز به حقوق ملت ها بوده است.

حجت الاسلام بابائیان، خروج آمریکا از افغانستان را شکست دیگری برای این کشور در منطقه دانست و تصریح کرد: آمریکایی ها تنها یک راه برای خروج از این باتلاق خودساخته دارند و آن هم بیرون رفتن از خاورمیانه است.

وی با بیان این که حضور آمریکا هیچ دستاوردهای برای ملت های مسلمان منطقه نداشته و تنها زمینه ساز ناامنی و کشتار مردم بی گناه در کشورهای اطراف بوده است، افزود: وضعیت امروز افغانستان سند روشنی برای کسانی است که دل بسته آمریکا هستند.

امام جمعه امیرکلا با اشاره به هزینه گسترده آمریکا در افغانستان طی بیست سال گذشته، تصریح کرد: برون رفت منطقه از وضعیت فعلی با خروج کامل آمریکا از منطقه محقق خواهد شد.

استاد حوزه علمیه مازندران، دلیل سقوط افغانستان را نبود یک رهبری الهی در این کشور دانست و خاطرنشان کرد: وجود مسؤولان آمریکایی و غرب زده در رأس کشور افغانستان زمینه ساز سقوط این کشور از سوی طالبان شد.

وی، رهبری امام خامنه‌ای را یکی از نعمت های بسیار بزرگ خداوندی برای حفظ و صیانت و اقتدار ایران اسلامی است، بیان داشت: به طور حتم اطاعت از مقام معظم رهبری موجب دور شدن چشم طمع دشمنان از این کشور دینی خواهد شد./950/پ210/

ارسال نظرات