۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۲
کد خبر: ۶۸۷۳۱۳

کتاب «علمدار عاشقی» به زیور طبع آراسته شد

کتاب «علمدار عاشقی» به زیور طبع آراسته شد
مؤسسه انتشارات جمکران کتاب «علمدار عاشقی: سخنان و زبان حال امام حسین و ساقی دشت کربلا» را منتشر کرد.

به گزارش سرویس کتاب ونشرخبرگزاری رسا: مؤسسه انتشارات جمکران وابسته به مسجد مقدس جمکران، کتاب «علمدار عاشقی: سخنان و زبان حال امام حسین و ساقی دشت کربلا» اثر علی تقوی دهکلانی را به مناسبت ایام محرم الحرام روانه قفسه‌های کتاب‌فروشی‌ها کرده است.

بررسی ارتباط ویژه بین امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) با توجه به واقعه کربلاست. در این کتاب عشق و علاقه خاص حضرت اباالفضل به امام حسین و فداکاری‏های متعدد ایشان در قبال آن امام و همچنین معرفت بالای مقام ولایی امام حسین در نزد عباس به تصویر کشیده شده است. نگارنده معتقد است که حضرت عباس بن علی از همان دوران طفولیت همراه و کمک‏ کار امام حسین بوده و در کربلا اوج عشق و ارادت خویش به امام حسین را به نمایش گذاشته است. همراهی اباالفضل از مدینه تا مکه و از آنجا تا کربلا و رمز و رازهای عاشقی بین امام حسین و عباس بن علی در شب و روز عاشورا از دیگر مندرجات این کتاب است.

ساختار کتاب

نگارنده کتاب را در چهارده گفتار به رشته تحریر درآورده است که عناوین آن بدین شرح است:

امام حسین علیه السلام و دوران خردسالی، امام حسین و آمدن ام‌البنین علیهما السلام، امام حسین و ولادت عباس علیهم السلام، معرفت عباس علیه السلام به جایگاه امامت، عباس علیه السلام در دوران پدر و برادر، امام حسین علیه السلام و بیعت خواهی یزید، عباس علیه السلام با کاروان عاشقی، به سوی مکه، عباس علیه السلام با کاروان عشق، در کنار کعبه، عباس علیه السلام و اعزام سفیر عشق به کوفه، عباس علیه السلام و حرکت کاروان عاشقی از مکه، عباس علیه السلام و ورود به سرزمین عاشقی، عباس علیه السلام و شب عاشقی با خدا، عباس علیه السلام و صبح روز عشق بازی، امام عاشقان و روز عاشقی

موسسه انتشارات جمکران وابسته به مسجد مقدس جمکران، کتاب « علمدار عاشقی: سخنان و زبان حال امام حسین و ساقی دشت کربلا» اثر علی تقوی دهکلانی را در ۱۰۸ صفحه با شمارگان ۳۰۰۰ نسخه روانه بازار نشر کرده است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای جهت تهیه این کتاب به آدرس قم – خ معلم – پاساژ ناشران و یا بلوار پیامبر اعظم، مسجد مقدس جمکران، انتشارات کتاب جمکران مراجعه و یا با شماره ۳۷۸۴۲۱۳۱-۰۲۵ تماس بگیرند.

ارسال نظرات