۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۹
کد خبر: ۶۸۷۳۲۲

مکتب حسینی، دانشگاه انسان سازی

مکتب حسینی، دانشگاه انسان سازی
رجبلو گفت: اگر کسی سبک زندگی حسینی را سرلوحه خویش قرار دهد در دو دنیا نجات یافته و رستگار می‌شود.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا،نشستی با محوریت «توحیدمحوری در نهضت عاشورا» با حضور جمعی از کارکنان و طلاب مدرسه علمیه سعدیه خواهران رامیان به صورت مجازی برگزار شد.

در این نشست، خانم زهرا رجبلو بیان کرد: اگرچه ویروس منحوس کرونا مانع تجمع و برگزاری مراسمات شده است، اما عاشقان و دوستداران امام حسین(علیه‌السلام) با نصب پرچم مشکی بر در خانه‌ها، قرائت زیارت عاشورا و محافل کوچک روضه خانوادگی، ارادت و محبت خود را به آن حضرت ابراز می‌کنند.

وی با بیان این‌که جریان عاشورا یک بعدی نیست، تشریح کرد: عاشورا دانشگاه بزرگ و وسیعی است که تمام درس‌ها در آن تدریس شده و هر جوینده علمی با مراجعه به واقعه کربلا و درس گرفتن از این منبع پرفیض علم، خود را از معارف حسینی سیراب می‌کند.

معاون فرهنگی مدرسه علمیه سعدیه خواهران رامیان، به شخصیت والای حضرت اباعبدالله(علیه‌السلام) اشاره کرد و افزود: ایشان جریانی به نام واقعه عاشورا رقم زد که در عالم بی‌نظیر است؛ بر این اساس، اگر تمام بزرگان و علما جمع شوند شاید نتوانند عظمت دستگاه امام حسین(علیه‌السلام) را بیان کنند، زیرا برای همه انسان‌ها قابل درک نیست.

خانم رجبلو با اشاره به اهداف قیام امام حسین(علیه‌السلام)، عاشورا را روز تجلی توحید و جلوه‌های الهی دانست و گفت: حضرت اباعبدالله(علیه‌السلام) در تمام برنامه‌های رضایت خداوند متعال را مد نظر قرار داده و با وجود مصیبت‌ها آرامش خاصی داشتند، زیرا  کسی که قلب او محبت خدا را پذیرفته و ارتباط عمیقی با خالق برقرار می‌کند، آرامش مطلق تمام وجودش را فرامی‌گیرد.

وی ادامه داد: اگر مقام رضا در جامعه ترویج داده شود و انسان از طریق دعا و توسل خود را به این مقام رسانده و رضایت و خشنودی خداوند در قلب او نهادینه شود، بسیاری از گرفتاری‌ها و مشکلات حل می‌شود.

استاد حوزه با استناد به روایت امام صادق(علیه‌السلام)، تصریح کرد: اهل بیت(علیهم‌السلام) کشتی نجات هستند، اما سفینه امام حسین(علیه‌السلام) وسیع‌تر است و تمام انسان‌ها را دربرمی‌گیرد، لذا اگر کسی سبک زندگی حسینی را سرلوحه خویش قرار دهد در دو دنیا نجات یافته و رستگار می‌شود.

ارسال نظرات