۰۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۶
کد خبر: ۶۸۷۵۴۱
مدیر مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد:

تقابل جبهه اسلام ناب با اسلام اموی و آمریکایی تا ظهور ادامه دارد

تقابل جبهه اسلام ناب با اسلام اموی و آمریکایی تا ظهور ادامه دارد
خراسان شمالی – حجت‌الاسلام آزموده با اشاره به همسانی مختصات جبهه حسینی و مهدوی، گفت: تقابل جبهه اسلام اصیل با اسلام اموی و آمریکایی تا عصر ظهور تداوم دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام نعمت‌الله آزموده، مدیر مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد، امروز در نشست با شماری از مسؤولان فرهنگی استان با اشاره به ایام جان‌گداز اسارت آل الله در کوفه و شام، به تبیین تداوم تقابل اسلام اصیل با اسلام اموی و در عصر حاضر با اسلام آمریکایی پرداخت.

وی اظهار کرد: شناخت مختصات جبهه‌ای که سیدالشهدا(ع) برای تقابل با جریان باطل و حاکمیت طاغوت ایجاد کرده، بسیار مهم است؛ زیرا هر چند کربلا شاخص، نشان و نماد قیام حضرت سیدالشهدا(ع) است، اما باید گفت میدان اصلی این تقابل، کوفه و شام است.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به ابعاد و مؤلفه‌های اصلی این مختصات، با بیان اینکه فضای این جبهه عمدتاً تأویلی و نفاق ستیزانه است تا تنزیلی و کفر و شرک ستیزانه، افزود: این جبهه بیش از آنکه نظامی و سخت باشد، فرهنگی، گفتمانی و نرم است و برای تقابل همیشگی با انحرافات فکری و اخلاقی جامعه اسلامی پدید آمده است.

حجت‌الاسلام آزموده گفت: فهرست اصلی این انحرافات که امروزه به‌عنوان شاخص‌های اسلام اُموی یا اسلام آمریکایی می‌شناسیم شامل اصالت دنیا به جای اصالت آخرت، ترویج تفکر جبرگرایی و ترویج مکتب مرجئه گری و تحریف ایمان و حذف رکن عمل از ارکان سه‌گانه ایمان است.

وی تصریح کرد: قرائت‌های التقاطی از اسلام و اسلامی سکولاریسمی که عاری مفاهیم و آموزه‌های اساسی ازجمله امامت و ولایت، عینیت دیانت و سیاست، جهاد و مبارزه و استکبارستیزی است، از دیگر مؤلفه‌های اسلام اموی و آمریکایی است.

حجت‌الاسلام آزموده تصریح کرد: توجه به دامنه حیات خبیثه آل ابی سفیان از ابوسفیان، معاویه و یزید تا سفیانی (عثمان بن عنبسة) در عصر ظهور و تجلی اسلام اموی در اسلام آمریکایی امروز از نکات حائز اهمیتی است که باید مورد توجه همه نخبگان و متولیان فرهنگی مذهبی جامعه باشد.

حجت‌الاسلام آزموده با اشاره به همسانی مختصات جبهه حسینی و مهدوی، گفت: در واقع تقابل جبهه اسلام اصیل با اسلام اموی و آمریکایی تا عصر ظهور تداوم دارد./9314/پ210/

هادی رحیمی
ارسال نظرات