۰۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۳
کد خبر: ۶۸۸۲۰۶
نماینده ولی فقیه در کاشان:

خدمت رسانی به زائران امام حسین پُست و مقام نمی‌شناسد

خدمت رسانی به زائران امام حسین پُست و مقام نمی‌شناسد
اصفهان - آیت الله سلیمانی گفت: خادمان زائران امام حسین(ع) براساس اهداف و نیت خود که خدمات بدون اجر و مزد به زائران امام حسین(ع) است بر بال ملائکه حرکت می‌کنند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عباسعلی سلیمانی پیش از ظهر امروز در مراسم تکریم و معارفه رییس سابق ستاد بازسازی عتبات کاشان، گفت: بازسازی عتبات عالیات سعادت بزرگی است که نصیب هر کسی نمی‌شود.

وی افزود: حجم فعالیت‌هایی که در عتبات عالیات به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران انجام شده است با فعالیت‌هایی که طی سالیان گذشته انجام شده است قابل مقایسه نیست.

آیت الله سلیمانی به نقش مهم شهید سلیمانی در بازسازی عتبات عالیات اشاره کرد و گفت: سردار سلیمانی اجرای طرح‌های توسعه حرم مطهر علوی را با عنوان صحن حضرت زهرا(س) و طرح توسعه حرم مطهر حسینی را ماندگارترین اثر انقلاب اسلامی در عتبات عالیات می‌دانست.

وی افزود: شهید سلیمانی با اخلاص و ایمان قلبی به ائمه اطهار(ع) برای خدا کار کرد و در نهایت پاداش خود را که همان شهادت بود گرفت.

آیت الله سلیمانی در ادامه به شیوه مطلوب خدمات دهی و خدمات در خور شأن به زائران عتابات عالیات اشاره کرد و با بیان اینکه خدمت به زائران امام حسین(ع) ظاهر کار است، گفت: امام باقر(ع) می‌فرماید، اگر دو نفراز شیعیان برای احیای امورما اقدام کنند، سومین نفر فرشتگان هستند.

نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: ظاهر کار شما دغدغه رفتن به کربلا و مقدمات کار برای خدمات رسانی به زائران امام حسین(ع) است، اما باطن کاراین است که در جمع شما فرشتگان نیز حضور دارند.

خدمت رسانی به زائران امام حسین پست و مقام نمی‌شناسد

به گفته وی خدمت رسانی به زائراان امام حسین(ع) پست و مقام و ریاست و جایگاه نمی‌شناسد و هرکس در هر پست، مقام و رتبه‌ای قرار دارد خود را خادم امام حسین(ع) می‌ داند و به زائران حضرت خدمات دهی می کند.

نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: اگر چند سالی است خادمان زائرین امام حسین(ع) به دلیل محدودیت‌های کرونایی توفیق حضور و خدمات رسانی به زائران را ندارند، اما چون نیت آن خدمات رسانی به زائران امام حسین است پاداش آن‌ها محفوظ است، چرا که پاداش را تنها به انجام عمل نمی‌دهند بلکه به نیت افراد می‌دهند.

وی افزود: خادمان زائران امام حسین(ع) براساس اهداف و نیت خود که خدمات به زائران امام حسین(ع) است بر بال ملائکه حرکت می‌کنند.

به گفته وی اگر امسال امکان حضور در زیارت اربعین فراهم شود یا فراهم نشود به دلیل اینکه نیت خادمان امام حسین(ع) حضور در کربلا و خدمت به زائران حضرت است ثواب آن محفوظ است.

وی یادآور شد: پیرزن کهنسالی که ۶ عدد تخم مرغ را که همه دارایی اش هست برای ارسال به جبهه آورد، چه بسا هم ردیف با شهید صیاد شیرازی و حاج قاسم سلیمانی و حتی بالاتر از آن‌ها نیز باشد.

بین زائران امام حسین و زائران آن‌ها فاصله نیست

آیت الله سلیمانی با اشاره به اینکه بین امام حسین (ع) و ائمه اطهار(ع) و خادمان و زائران آن‌ها فاصله نیست، گفت: به ظاهر ما در ایران و آن بزرگواران در عراق هستند، اما در باطن بین ما و آن‌ها هیچ فاصله‌ای وجود ندارد.

لازم به ذکراست، در پایان این مراسم از خدمات احمد کریمی رئیس سابق ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان کاشان تقدیر و تجلیل شد و علی محمد رسولی فینی به عنوان رئیس جدید این ستاد در شهرستان کاشان انتخاب و معرفی شد./۱۳۰۷/پ210/
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات