۰۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۱
کد خبر: ۶۸۸۲۱۶
آیت الله عبداللهی:

با ارتقای سطح بصیرت دینی و سیاسی مانع سیاست زدگی حوزه‌های علمیه شویم

با ارتقای سطح بصیرت دینی و سیاسی مانع سیاست زدگی حوزه‌های علمیه شویم
کرمانشاه ـ آیت الله عبداللهی گفت: باید برای رشد کمی و کیفی حوزه تلاش کرده و با ارتقای بصیرت دینی و سیاسی مانع از سیاست زدگی این مراکز دینی شویم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، آیت الله عبدالخالق عبداللهی امروز در نشستی با مدیران مدارس علمیه و اساتید حوزوی کرمانشاه که با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار شد، در سخنانی اظهار داشت: یکی از ویژگی های بارز جامعه اسلامی داشتن حوزه های علمیه پویا و فعال است.

این شاگرد برجسته حضرت امام خمینی(ره) گفت: از همین رو باید همواره در رشد کمی و کیفی حوزه های علمیه تلاش داشته باشیم و نیز اینکه با ارتقای بصیرت دینی و سیاسی مانع از سیاست زدگی این مراکز دینی در کشور شویم.

وی با اشاره به اینکه باید بیش از پیش جایگاه و نقش حوزه های علمیه در کشور برای نسل های نوجوان و جوان کشور تبیین شود، عنوان داشت: باید اذعان کرد آنگونه که شایسته است جوان و نوجوان ما با محیط و فضای حوزه های علمیه آشنایی ندارد و همین امر باعث می شود که اشتیاق برای ادامه تحصیل در این مراکز پایین بیاید.

آیت الله عبداللهی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: باید بین آموزش و پرورش و حوزه های علمیه یک تعامل دو سویه برقرار باشد تا دانش آموزان از یک سو با فضای حوزه ها آشنا شوند و از سوی دیگر اساتید حوزوی با مدارس و دانش آموزان ارتباط علمی و تهذیبی داشته باشند.

این شاگرد برجسته حضرت امام خمینی(ره) در ادامه با اشاره به اینکه نباید اجازه دهیم فضای حاکم بر جامعه بر روند آموزش در حوزه های علمیه تأثیر بگذارد، گفت: متأسفانه در سال های اخیر شیوع کرونا باعث شد که روند آموزش در بخش آموزشی کشور با مشکل جدی رو به رو شود و همین وضعیت نیز حوزه های علمیه را تحت الشعاع قرار داده است، امیدواریم که با انجام واکسیناسیون سراسری و البته سریع هرچه سریع تر وضعیت موجود به حالت عادی خود برگردد.

وی خاطرنشان کرد: آموزش در فضای مجازی شاید بتواند بخشی از مشکلات آموزشی را برطرف کند ولی باید اذعان کرد که این روش آموزشی چه در حوزه های علمیه و چه در دیگر مراکز آموزشی هرگز نمی تواند تاثیرگذاری همانند آموزش حضوری و مستقیم را داشته باشد.

آیت الله عبداللهی بیان کرد: اساتید حوزوی باید به گونه ای عمل کنند که اجازه ندهند بین طلبه و حوزه فاصله ایجاد شود لذا باید برای هرگونه وضعیتی آمادگی کامل را داشته باشند زیرا وضعیت جامعه در بحث کرونا هنوز در هاله ای از ابهام است و این مهم کار را برای همه ما مشکل کرده است./1400/پ210/

ارسال نظرات