۱۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۰
کد خبر: ۶۸۸۳۲۰
پژوهشگر عرصه مهدویت تأکید کرد؛

لزوم تقویت مباحث مهدویت در حوزه‌های علمیه

لزوم تقویت مباحث مهدویت در حوزه‌های علمیه
اصفهان - حجت الاسلام صبوحی بر لزوم ضرورت مباحث مهدویت در حوزه تأکید کرد و گفت: از ظرفیت مدارس علمیه برای ترویج مهدویت باید نهایت استفاده و بهره برداری را داشت.
گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درکاشان، حجت الاسلام محمدرضا صبوحی ظهر امروز در جلسه هم اندیشی مهدویت که با حضور نماینده، ولی فقیه در کاشان و مدیران مدارس علمیه کاشان در حسینیه علی اکبر این شهرستان برگزار شد، گفت: این سنت الهی است که در زمان ظهور تا زمانی که مردم تغییر نکنند هیچ تحولی به وجود نخواهد آمد.

وی با اشاره به اینکه تغییر و تحول به صورت تدریجی حاصل می شود، افزود: هر نوع تغییری باید در بستر زمان انجام شود و در عصر غیبت باید این تغییر محقق شود تا مقدمه‌ای برای ظهور باشد.

حجت الاسلام صبوحی با اشاره به اینکه همه انسان دارای رفتار‌ها و احساساتی هستند، گفت: رفتار‌های انسان تابع احساسات است و احساسات نیز تابع باور‌ها و اعتقادات است و اگر انسان نتواند باور‌های خود را تغییر دهد نخواهد توانست رفتار‌های خود را تغییر دهد.

وی با تأکید بر اینکه تا رفتار اصلاح نشود، باور‌ها هم اصلاح نخواهد شد، افزود: اگر امروز مباحث مهدویت مطرح است به دلیل باور‌های ما است و دستاورد باور‌ها و اعتقادات ما در رفتار‌های جامعه باید بروز و ظهور داشته باشد.

حجت الاسلام صبوحی بر لزوم تقویت مباحث مهدویت درحوزه تأکید کرد و افزود: از ظرفیت و فرصت‌های موجود در مدارس علمیه برای آموزش طلاب و ترویج و گسترش مباحث مهدودیت باید نهایت استفاده و بهره برداری را داشت.

وی افزود: امامان جماعت، اساتید حوزه و رؤسای مدارس علمیه باید به آموزش تخصصی مهدویت اهتمام ویژه داشته باشند تا اعتقاد و باور به مهدویت در جامعه تبیین شود./۱۳۰۷/پ210/
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات