۱۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۹
کد خبر: ۶۸۸۳۷۳

خاطرات فرمانده گارد ریاست جمهوری عراق از جنگ صدام

خاطرات فرمانده گارد ریاست جمهوری عراق از جنگ صدام
کتاب گویای «جنگ صدام: جنگ ایران و عراق از دیدگاه فرمانده گارد ریاست جمهوری عراق» تهیه و روی پایگاه کتاب گویای ایران صدا در دسترس علاقه‌مندان قرارگرفته است.

به گزارش کتاب ونشرخبرگزاری رسا: کتاب گویای «جنگ صدام: جنگ ایران و عراق از دیدگاه فرمانده گارد ریاست جمهوری عراق» به نویسندگی الیزابت ناتان، کوین ام وودز، ویلیامسون مورای و ترجمه عبدالمجید حیدری و به تهیه‌کنندگی سعید بابایی، صداپیشه‌گی و روایت فیاما ناصحی، سپهر ترابی‌فر، اشکان فتولی، عطیه پور قدیمی، بابک بامداد و در ۵۱۳ دقیقه تهیه‌ شده است و بر روی پایگاه کتاب گویای ایران صدا در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفت.

این کتاب، با محوریت گفت‌وگو با چهار نفر از افسران عالی‌رتبه عراقی درباره عملیات‌های دریایی، هوایی، اطلاعات نظامی و توسعه توانمندی‌های نظامی ارتش سابق عراق ترجمه شده است.

موضوع این کتاب، بررسی ابعاد مختلف جنگ عراق علیه ایران و بیان دیدگاه‌های فرمانده گارد ریاست جمهوری در این زمینه است. کتاب حاضر، از ۲ بخش عمده تشکیل شده است. در بخش اول، دیدگاه‌ها و تحلیل‌های نویسندگان، پیرامون جنگ تحمیلی عراق علیه ایران مطرح شده و بخش دوم به تبیین گفت‌وگو با آخرین فرمانده گارد ریاست‌ جمهوری عراق، ژنرال «راعد مجید حمرانی» درباره موضوع مذکور اختصاص یافته است.

سرلشکر میسر رشید الطرفه العبیدی، افسر ارشد و یکی از فرماندهان اطلاعات عراق در بخش مرتبط با ایران در طول جنگ، سرلشکر بازنشسته علاءالدین حسین مکی خمس، رئیس ستاد سپاه سوم و فرمانده اداره توسعه رزمی عراق در زمان جنگ با ایران، سپهبد عبید محمد الکعبی فرمانده نیروی دریایی ارتش عراق در سال‌های ۱۹۸۲ تا ۱۹۸۸ و سرلشکر علوان حسّون علوان العبوسی فرمانده اسکادران و تیپ هوایی در جنگ با ایران افرادی هستند که در این کتاب سخن گفته‌اند.

کتاب «جنگ صدام: جنگ ایران و عراق از دیدگاه فرمانده گارد ریاست جمهوری عراق» در سال ۱۳۹۱ توسط انتشارات مرز و بوم منتشر شده است.

ارسال نظرات