۱۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۵
کد خبر: ۶۸۸۴۴۹
مدیر حوزه علمیه سمنان:

قرارگاه‌های فرهنگی و محله‌ای با محوریت مساجد تشکیل شود

قرارگاه‌های فرهنگی و محله‌ای با محوریت مساجد تشکیل شود
سمنان - مدیر حوزه علمیه سمنان بر حرکت و جهت گیری شورای فرهنگ‌عمومی در بستر بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و راه اندازی قرارگاه‌های محله‌ای مسجد محور تأکید کرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در سمنان، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن رستمیان در نشست کمیته همکاری‌های حوزه علمیه و سپاه و بسیج که به میزبانی دفتر امام جمعه شهرستان دامغان باموضوع بیانیه گام دوم، قرارگاه‌های فرهنگی و فرهنگ‌عمومی برگزارشد، اظهارداشت: آنچه انقلاب اسلامی و کشور ما در ادامه مسیر خود نیازدارد، رهبر فرزانه انقلاب شفاف، جامع ودر عین حال مختصر در بیانیه گام دوم آورده اند.

مدیر حوزه علمیه استان سمنان با بیان اینکه هر آنچه کشور در جنبه‌های مختلف برای سرعت بخشیدن به توسعه و ارتقای همه جانبه نیاز دارد در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی دیده شده است، خاطرنشان کرد: اقتصاد و معیشت مردم، جلب اعتماد عمومی، جوانان و فرهنگ از محور‌های اصلی این بیانیه هستند، راهبرد جامعی که باید با بهره گیری از تجربیات چهار دهه گذشته اجرایی شود.

امام جمعه دامغان با یادآوری این مهم که فرهنگ‌زیربنای توسعه در همه زمینه‌ها است بر حرکت و جهت گیری شورای فرهنگ‌عمومی در بستر بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی تأکیدکرد و افزود: برای اجرایی نمودن این بیانیه نیازمند قدم‌های محکم تر، دقیق‌تر و سریع‌تر مسئولان امر هستیم و البته اقشار مختلف نیز باید مشکلات شهر را مشکل خود بدانند.

حجت الاسلام والمسلمین رستمیان از قرارگاه‌های محله‌ای مسجد محور نیز به عنوان راه علاجی برای بسیاری از مشکلات مردم و جامعه یاد کرد و گفت: باید مساجد در محلات به کانون رجوع مردم و حل مشکلات و معضلات اجتماعی و گردآوری ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها بدل شود، قرارگاه‌های محله‌ای مسجدمحور بامحوریت ائمه جماعات و عضویت فرمانده پایگاه بسیج، مدیران کانون‌ها و مراکز نیکوکاری، نماینده هیئت امناء، خیر و معتمدان محل می‌تواند نیل به این هدف را بسیار نزدیک کند و تحقق بخشد.

جانشین فرمانده سپاه ناحیه دامغان نیز در این نشست اهداف و کارکرد قرارگاه‌های محله‌ای مسجد محور رادر برگیرنده دغدغه‌های رهبرمعظم انقلاب و نیاز‌های مردم و جامعه دانست و اظهار داشت: بیانیه گام دوم انقلاب باید از سوی همه نیرو‌های ارزشی از روی کاغذ به میدان عمل منتقل شود و قرارگاه‌ها می‌توانند بازویی توانمند در این زمینه باشند.

سرهنگ پاسدار محسن مدرسی بیانیه گام دوم انقلاب را چراغ و نقشه راه خواند و خاطرنشان کرد: شورای فرهنگ‌عمومی نیز به عنوان یک شورای تصمیم ساز باید توجه ویژه‌ای به مباحث ریز و درشت زندگی اجتماعی، بیت المال، حق الله و حق الناس، رعایت رفتار صحیح بامردم و ارباب رجوع و هنجار‌ها و ناهنجاری‌های فردی و اجتماعی داشته باشد. /۹۷۷/پ210/
جواد رمضانیان
ارسال نظرات