۱۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۷
کد خبر: ۶۸۸۶۸۰

تسلیت نماینده ولی فقیه و مدیر حوزه آذربایجان شرقی به علمای نجف

تسلیت نماینده ولی فقیه و مدیر حوزه آذربایجان شرقی به علمای نجف
آذربایجان شرقی ـ نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و مدیر حوزه علمیه استان در پیام مشترکی، ارتحال حضرت آیت الله حکیم را تسلیت گفت.

به گزارش خبرگزاری رسا در آذربایجان شرقی، حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و حجت الاسلام روشن تن، مدیر حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی طی پیامی مشترکی،  ارتحال حضرت آیت الله حکیم را تسلیت گفتند.

متن پیام بدین شرح است:

باسمه تعالی

إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

خبر ارتحال عالم بزرگوار و مرجع عالیقدر حوزه علمیه نجف اشرف؛ حضرت آیت الله العظمی حاج سید محمدسعید حکیم موجب تألم گردید.

آن عالم بزرگوار از مجاهدان راه علم، فقاهت و مرجعیت بود که در این راه شاگردان بسیاری تربیت کرده است و در راه تبلیغ معارف اهل بیت (علیهم السلام) زندان و شکنجه رژیم بعث عراق را متحمل شد که سلوک عارفانه آن فقیه عالی قدر و آثار علمی به یادگار مانده از ایشان در زمینه فقه و اصول و هدایت دینی همچون چراغ راه برای همه علما و طلاب جوان حوزه های علمیه است.

فقدان این عالم پاک نهاد را به محضر حضرت ولیعصر امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف، مراجع عظام تقلید حوزه علمیه نجف و قم، بویژه محضر مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای (مدظله العالی) مردم شریف و متدین عراق و مقلدین آن مرجع بزرگوار و به بازماندگان و خانواده خصوصاً فرزند برومند گرامی ایشان حجت الاسلام والمسلمین آقای سید ریاض حکیم تسلیت عرض نموده و از درگاه خداوند منان علو درجات برای فقیه سعید و صبر و اجر جزیل برای بازماندگان مسئلت دارم.

ضمناً مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه های علمیه استان؛ با توجه به تدبیر حضرت آیت الله اعرافی مدیر محترم حوزه های علمیه سراسر کشور که مقرر بود روز شنبه ۱۴۰۰/۰۶/۱۳  برگزار شود به مناسبت ارتحال حضرت آیت الله العظمی حاج سید محمد سعید حکیم تعطیل خواهد بود.

ارسال نظرات