۱۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۹
کد خبر: ۶۸۸۷۳۰
یادداشت؛

بهره‌برداری سیاسی از یک کناره‌گیری شخصی

بهره‌برداری سیاسی از یک کناره‌گیری شخصی
برخی این روزها جدایی آیت الله آملی از ارکان رسمی حکومت را افول ستاره‌ بخت ایشان می‌شمارند، اما این آقای آملی ست که باید به اینها ثابت کند وفادار به انقلاب و نظام می ماند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت‌الله آملی لاریجانی سرانجام پس از دیرزمانی که مواضع و اقدامات ایشان در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته بود از عضویت در شورای نگهبان کناره‌گیری کرد و این استعفا مورد پذیرش مقام معظم رهبری قرار گرفت و ایشان حضرت حجت الاسلام والمسلمین سید احمد حسینی خراسانی عضو مجلس خبرگان و عضو جامعه مدرسین را به عضویت در شورای نگهبان منصوب کردند.

دراین‌باره چند مطلب گفتنی است:

1ـ برخی کوشش داشتند استعفای ایشان را بزرگنمایی کرده و رویدادی فراتر از تصمیم شخصی ایشان نشان دهند و آن را ناشی از پروژه طراحی‌شده برای طرد ایشان قلمداد کنند، ولی جناب آقای آملی با حضور در مسئولیت‌های مختلف در نظام، نشان داده‌اند که انگیزه‌ای جز عمل به رسالت انقلابی نداشته و نگاه ابزاری به مناصب کلان نظام ندارند چراکه ایشان در شهر قم موردتوجه بوده و محفل درس ایشان شاهد حضور طلاب نخبه فراوانی بوده است که می‌توانست جایگاه ایشان را به بالاترین سطح در حوزه‌های علمیه برساند و علیرغم فراهم بودن این بستر حوزوی برای دست‌یابی به مراتب حوزوی با کمترین هزینه، ایشان با پذیرش مسئولیت در نظام اسلامی خود را در موقعیت خطیری قرار داده و گام در مسیری ناهموار گذاشتند.

بهره‌برداری سیاسی از یک کناره‌گیری شخصی

2ـ برخی بی‌درنگ پس از گزینش جایگزین برای ایشان، ادعای قهر ایشان با نظام را پیش کشیده و تلاش داشتند برای قرار دادن ایشان در برابر نظام، فضای رسانه‌ای برای جدا شدن ایشان از مجمع تشخیص مصلحت نظام را فراهم کنند این در حالی است که برخی از اعضای مجمع تشخیص مصلحت این گزارش‌ها را تکذیب و خبر از حضور و ادامه کار ایشان در محل دفتر ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام داده‌اند. همچنین اداره جلسه در آغاز این هفته بدست ایشان و حضور آیت‌الله رئیسی در کنار آقای آملی لاریجانی، بیانگر عزم ایشان برای عبور از حواشی و پشت پا زدن به خواست دشمنان نظام دارد.

3ـ کناره گیری ایشان گرچه امری شدنی و ممکن بود و چه‌بسا زمینه آن نیز فراهم بود؛ ولی مورد توقع نبود و هیچ پیش‌بینی از استعفای ایشان وجود نداشت لذا رفتن ایشان از شورای نگهبان به شیوه آرام و عادی انجام گرفت، این نشان می‌دهد که آیت‌الله آملی لاریجانی، رضایت به حاشیه‌سازی نداشته و از درز کردن اخبار قبل از تصمیم شخص ایشان و حکم جدید رهبری جلوگیری کرده‌اند.

4ـ برخی این روزها صرفاً از منفذ قدرت سیاسی، جدایی آیت الله آملی از یکی از ارکان رسمی حکومت را افول ستاره‌ی بخت ایشان می‌شمارند؛ اما این آقای آملی است که باید به اینها ثابت کند وفادار به انقلاب و نظام در نهاد اجتماعی حوزه می ماند. با استقلال فکری اش -که شاگردان در او سراغ دارند- با دلسوزی و اخلاص، ناصح و راهنما و نگهبان غیر رسمی(اجتماعی) می‌شود و مقررات اسلامی را به اجزای حکمرانی می شناساند. ان شاء الله.

بهره‌برداری سیاسی از یک کناره‌گیری شخصی

در پایان باید گفت: گرچه عدم امضای اعتبارنامه ریاست جمهوری آقای رئیسی و همچنین حضور نیافتن در مراسم تحلیف ایشان، باعث برخی نگرانی‌ها شده و رنجش دغدغه مندان انقلابی را موجب شده است. ولی باید منتظر ماند که آیا ایشان در تهيه نكردن خوراک خبري برای دشمنان قسم‌خورده جمهوری اسلامی همچنان مسئولیت انقلابی خویش را ایفا کرده و رسانه‌های بیگانه را ناامید خواهند کرد یا به ماجرای باورنکردنی رفتار غیراصولی و دلخوری ناموجه دامن خواهند زد؟

حجت الاسلام علی رضا نیکرو

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Finland
۱۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۳
آن مرد برای همیشه رفت
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۲
از نظر نویسنده محترم آیت الله لاریجانی باید تاوان اشتباهات دیگران را بدهد تا حضرات رسانیوز، آرام گیرند.
0
1
ناشناس
|
۱۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۲
آیت‌الله آملی لاریجانی فقط تاوان اهمال کاری و سوء مدیریتش بر قوه رو بدهند کافیه
این گندکاریه معاون اداری مالیشو فقط یه بار بیاد از مردم عذرخواهی کنه بسه
ا
Iran, Islamic Republic of
۱۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۰
پس حتما امضا نکردم اعتبار نامه آقای رئیسی هم شخصی است؟!!! خود را به خواب زدید؟
1
1
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۵
به نظرم این برآورد به‌طور کلی درست است؛ ما از وضعیت فرار ایشان از پاسخگویی درباره گندکاریهاش توی قوه داریم به سمت سطوحی از مسئولیت‌پذیری حرکت می‌کنیم..
0
0