۱۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۲
کد خبر: ۶۸۸۷۹۴

مفتی اهل سنت و رهبر دروزی های لبنان درگذشت آیت‌الله قبلان تسلیت گفتند

مفتی اهل سنت و رهبر دروزی های لبنان درگذشت آیت‌الله قبلان تسلیت گفتند
شیخ عبد اللطیف دریان و شیخ نعیم حسن رهبر در پیام ھای جداگانه ای ارتحال آیت الله عبد الامیر قبلان رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان را تسلیت گفت.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، شیخ عبد اللطیف دریان مفتی اهل سنت لبنان درگذشت آیت الله عبد الامیر قبلان رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان را تسلیت گفت و اشاره کرد: با درگذشت وی، عالمی جلیل القدر و مرجعیت معنوی دینی بزرگی را از دست دادیم.

وی افزود: با درگذشت آیت الله قبلان، لبنان و جهان عرب، مرد دوران سختی و شخصیتی منحصر به فرد و نماد وحدت اسلامی لبنان را از دست داد. زندگی وی سرشار از مدارا، محبت، مکارم اخلاق، حکمت، اعتدال، سعه صدر، شجاعت و جرأت در گفتن سخن حق بود.

دریان تصریح کرد: آیت الله قبلان از منادیان وحدت لبنان بوده و دستاورد های دینی و ملّی متعددی داشته و از بارزترین منادیان تکامل و تلاقی میان مذاهب و طوایف و از رهبران همزیستی مشترک، وحدت ملّی و گفت‌وگو به شمار می رفت. ما در لبنان و وطن عربی و اسلامی به امثال او بسیار نیازمندیم.

آیت الله قبلان به تمامی ارزش های ایمان پایبند و مرد علم، فقه و معرفت بود

از سوی دیگر شیخ نعیم حسن رهبر دروزی های لبنان در پیامی ارتحال آیت الله عبدالامیر قبلان رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان را تسلیت گفت.

وی در بیانیه ای با اشاره به اینکه آیت الله قبلان به تمامی ارزش های ایمان پایبند و مرد علم، فقه و معرفت بود، افزود: موضع گیری های وی بر اساس مبانی ملّی، تفاهم، مشارکت و همزیستی مشترک بود.

شیخ حسن ادامه داد: آیت الله قبلان صاحب قلبی بزرگ و از رهبران معنوی لبنان بود که در سال های جنگ و بعد از آن موضع گیری ثابت ملّی داشت.

رهبر دروزی ها بیان داشت: آیت الله قبلان شخصیت بزرگی است که طی دهه ها، ایمان خود را به لبنان واحد با تمامی اقشار اجتماعی آن به تصویر کشید./۹۸۸/

ارسال نظرات