۱۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۴
کد خبر: ۶۸۸۸۰۸
مدیر کل اوقاف لرستان خبر داد؛

رقابت ۷۳ نفر در مرحله استانی چهل و چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم

رقابت ۷۳ نفر در مرحله استانی چهل و چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم
لرستان - حجت الاسلام طباطبایی با اشاره به برگزاری مرحله استانی چهل و چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم با رقابت ۷۳ نفر، گفت: از این تعداد ۱۴ نفر به مرحله کشوری راه می‌یابند.

حجت الاسلام سیدمحمد طباطبایی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا درخرم آباد، با اشاره به اینکه مرحله شهرستانی چهل و چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم استان لرستان تیرماه ۱۴۰۰ در  سه ناحیه برگزار شد، بیان داشت: در مرحله استانی مسابقات قرآن کریم ۷۳ نفر شامل ۴۰ نفر مرد و ۳۳ نفر زن رقابت داشتند.

مدیر کل اوقاف لرستان افزود: این مرحله از رقابت‌ها روزهای چهار شنبه و پنجشنبه ۱۰و ۱۱ شهریور در حسینیه حبیب بن مظاهر (ع) خرم آباد برگزار ‌شد.

وی با بیان اینکه برندگان این رقابت‌ها به مسابقات کشوری راه می‌یابند، ابراز کرد: نفرات برتر مرحله شهرستانی مسابقات قرآن اوقاف و امور خیریه در مرحله استانی شرکت داشتند.

حجت الاسلام طباطبایی خاطرنشان کرد: بر اساس آیین نامه برگزاری مسابقات علاوه بر نفرات برتر مرحله شهرستانی، نفرات اول مسابقات استانی سال قبل اوقاف در رشته‌های حفظ ۱۰، ۲۰ و حفظ کل قرآن، قرائت ترتیل و تحقیق و نفرات برتر مسابقات سایر دستگاه‌ها با دارا بودن شرایط مندرج در آیین نامه نیز به صورت مستقیم و بدون شرکت در مرحله شهرستانی برای رقابت در مرحله استانی شرکت داشتند.

وی عنوان داشت: رشته‌های حفظ پنج، ۱۰، ۲۰ و کل قرآن، قرائت ترتیل و قرائت تحقیق و دعاخوانی و رشته اذان به مثابه یکی از رشته‌های تخصصی برادران بخش‌های این رقابت در نظر گرفته شده بود.

حجت الاسلام طباطبایی بیان کرد: چهل و چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم استان لرستان با هدف ارتقای فرهنگ دینی و قرآنی برگزار شد.

مدیرکل اوقاف لرستان با بیان اینکه در مجموع ۱۴ نفر از شرکت کنندگان به عنوان نفرات برتر این مسابقات معرفی شدند، خاطرنشان کرد: نفرات برتر برای حضور در مسابقات نیمه نهایی کشوری از سوی سازمان اوقاف اعلام خواهد شد./9451/

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات