۱۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۵
کد خبر: ۶۸۸۸۶۷
حجت الاسلام کشاورز خبر داد؛

پخش سرود ملی در مسجد به مناسبت مدال آوری در پارالمپیک

پخش سرود ملی در مسجد به مناسبت مدال آوری در پارالمپیک
خراسان رضوی – امام جماعت مسجدسبحان به پاس مدال آوری در پارالمپیک،سرود ملی ایران را با تصاویر قهرمانان در مسجد پخش کرد و این کار را متناسب با شئون اجتماعی مسجد دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان، از کارکردهای مسجد جدای از عبادت، توجه به فرهنگ های همسو با دین و تاثیر گذار در بین مردم است هرچند در بین ائمه جماعات محترم مسن ممکن است به این امور توجه نشود یا به مصادیق خاصی از آن فرهنگ ها که همسو با تفکر خودشان است تعامل داشته باشند.

در بین ائمه جماعات جوان که عمدتا با فضای مجازی، مسائل روز و نسل جوان آشنایی بیشتری دارند و دغدغه های جدید برای ترویج دین، پاسخ به شبهات و مسائل نو، جلب توجه دیگران به دین با ابزار های نوین اما مباح را در نظر دارند می توان مصادیق و کارهای جالبی که بی سابقه بوده را مشاهده کرد.

حجت الاسلام سجاد کشاورز، امام جماعت جوان و شاعر پیشه مسجد سبحان در محله دندانپزشکان وکیل آباد از آن دسته خوشفکر است که نگاه بروزی در مسائل و حوادث اطرافش دارد.

او که در شاعری و حلقه های شعر هفتگی حضور پر رنگی دارد بارها در  مواجهه با مسائل اطرافش از ذوق خویش بهره برده هرچند به یک بیت شعر واکنش نشان داده است.

او اکنون که حماسه مدال آوران پارالمپیک را در نبض شبکه های اجتماعی و توجه مردم بدان را دیده از این ظرفیت برای پیوند ورزش و سلامتی به مسجد و عبادت و نیز به عنوانم یک ارزش ملی پیوند برقرار کرده و در اقدامی جالب پس از برگزاری عبادت با استفاده از این فرصت، چهره مدال آوران قهرمان را که با تلاش و همت با وجود مشکلات بسیار به قهرمانی و مدال های رنگی رسیدن را در مسجد به نمایش گذاشت در حالی که با پخش سرود ملی جمهوری اسلامی از نمازگزاران خواست به احترام و قداست این صوت ملی از جای برخاسته و همنوا شوند تا احساس و غرور ملی خویش را در جایی که پایگاه ایستادگی و مقاومت است به نمایش بگذارند.

حجت الاسلام کشاورز در این رابطه می گوید: قهرمانان ملی همیشه برای ما ایرانی ها نماد استقامت شکوه و و مایه سرافرازی بوده اند و از آنجایی که مسجد پایگاهی اجتماعی برای همه اقشار مردم و ایفاگر نقش در تمام شئون زندگی مردم است بر آن شدیم که در مسجد به اتفاق نمازگزاران در مقابل تصویر مدال آوران پارالمپیک توکیو که به نوعی قهرمانان ملی ما هستند و مایه افتخار و سرافرازی کشور عزیزمان ایران اسلامی و باعث به اهتزاز درآمدن پرچم جمهوری اسلامی ایران در میادین بین المللی شده اند بایستیم و به افتخار این عزیزان ایستاده سرود جمهوری اسلامی ایران رو بخوانیم و این حرکت را جزء وظایف مسجد می‌دانیم چرا که مسجد باید در تمام شئون مختلف اجتماعی نقش خودش رو ایفا کند.

شئون اجتماعی در کلام این امام جماعت جوان نقطه ای طلایی برای آغاز فعالیت های مفید در مسجد و گسترش آن در محل و تاثیر گذاری در شهر است که باید مورد عنایت مسولان مربوطه و نیز همه ائمه جماعات و مبلغان قرار بگیرد.

توجه به شئون مسجد ونقش راهبردی آن در اجتماع به جذب کمی و کیفی نمازگزاران کمک می کند و در مقابل، این حضور تاثیر مثبتی در بین آحاد شرکت کننده در مسجد می گذارد که رفته رفته هر یکی از اعضا سعی می کند نقش پررنگ تر ومتمایزی در این حضور در مسجد داشته باشد و ظرفیت ها ، کارایی های خود را نشان دهد که در اینجا امام جماعت می تواند این ظرفیت ها را در راستای فعالیت های اجتماعی مسجد اعم از گره گشایی از کار مردم، ایجاد امکانات محلی و فضای کار، حل و فصل مشکلات محله و مردم در مرحله اول مدیریت کند که این نیز نمونه عینی و مصداقی در مشهد دارد.

این مدل کار کردن در مدت کوتاهی با توجه به بازدهی که دارد الگوسازی مسجد را کلید می زند و پس از آن ترویج اینگونه فعالیت سبب گسترش در بین مساجد دیگر و حتی رقابت در بهتر شدن نسبت به یکدیگر می شود./933/پ210/

جواد رستمی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
طلبه
Iran, Islamic Republic of
۱۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۶
کار نویی بود این اخبار پوشش داده بشه خوبه
0
0