۱۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۲
کد خبر: ۶۸۸۸۸۲
امام جمعه موقت کرمانشاه:

قیام ۱۷ شهریور از بستر‌های اصلی پیروزی انقلاب اسلامی بود

قیام ۱۷ شهریور از بستر‌های اصلی پیروزی انقلاب اسلامی بود
کرمانشاه ـ حجت الاسلام و المسلمین حجتی گفت: قیام ۱۷ شهریورماه یکی از بستر‌های مهم و اصلی پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۵۷ بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام والمسلمین محمد حجتی امروز در مراسمی که به مناسبت یوم الله 17 شهریورماه در دانشگاه رازی برگزار گردید اظهار داشت: به جرات می توان گفت که حادثه خونین هفدهم شهریورماه نقش مهمی در تداوم و مستحکم تر شدن تظاهرات ملت ایران علیه نظام ستم شاهی داشت.

امام جمعه موقت کرمانشاه عنوان کرد: از این رو باید گفت که قیام 17شهریورماه یکی از بسترهای مهم و اصلی پیروزی انقلاب اسلامی در سال 57 بود.

وی در ادامه سخنان خود گفت: از سوی دیگر 17 شهریور و حوادثی که در این روز تاریخی روی داد چهره واقعی و پلید نظام ستم شاهی را برای جهانیان روشن ساخت و همین خود باعث خدشه دار شدن چهره این رژیم در افکار عمومی جهانیان گردید.

حجت الاسلام والمسلمین حجتی افزود: کشتار بی‌سابقه و جنایتکارانه ملت ایران در هفدهم شهریورماه باعث گردید که عملا بین مردم و حکومت منحوس پهلوی شکاف ها عمیق تر شود تا جایی که این روز سرنوشت ساز ستون های نظام 2500 ساله ستم شاهی را به لرزه درآورد و سست تر از گذشته نمود.

امام جمعه موقت کرمانشاه بیان داشت: یکی دیگر از تاثیرات این قیام خونین ملت ایران در چنین روزی کامل شدن ناامیدی اربابان شاه از وی شد؛ قیام ملت ایران باعث گردید که اربابان جهانی رژیم پهلوی سقوط این نظام را حتمی بدانند.

حجت الاسلام والمسلمین حجتی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه درباره قیام 17 شهریور ملت ایران به خوبی به نسل های جوان اطلاع رسانی نشده است، تاکید کرد: قیام هفده شهریورماه یکی از ارکان مهم در پیروزی ملت ایران بر نظام پهلوی است، از این رو باید ابعاد و زوایای این روز مهم برای ملت بازگو و تبیین شود تا شبهاتی که دشمنان درباره این روز و حوادث آن ایجاد کرده اند خنثی شوند./1400/پ210/

ارسال نظرات