۱۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۶
کد خبر: ۶۸۸۹۶۵
رئیس کمیسیون حقوق بشر اسلامی در انگلیس:

دستاورد آمریکا و غرب مرگ و نابودی است

دستاورد آمریکا و غرب مرگ و نابودی است
شجره رئیس کمیسیون حقوق بشر اسلامی در انگلیس با صدور بیانیه ای اعلام کرد، آمریکا و غرب هیچ دستاوردی جز مرگ و نابودی برای جهان نداشته اند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، مسعود شجره رئیس کمیسیون حقوق بشر اسلامی در انگلیس، در بیانیه‌ای اعلام کرد بحران جاری در لبنان، دستاورد رژیم آمریکا، اسرائیل و شماری از دیگر کشور‌های منطقه است که قصد دارند لبنان را وادار کنند علیه منافع مردم این کشور، اقدام کند.

مسعود شجره رئیس کمیسیون حقوق بشر اسلامی در انگلیس با صدور بیانیه‌ای که به صورت ویدئویی منتشر شد گفت: بحران ساخته آمریکا و متحدانش، موجب شده است اکنون برق در لبنان قطع می‌شود، سوخت در جایگاه‌های سوخت نیست، به علت نبود برق بیمارستان‌ها قادر نیستند از بیماران مراقبت کنند و تامین داروی مورد نیاز، دشوار شده است.

به گفته رئیس کمیسیون حقوق بشر اسلامی، اکنون حتی دسترسی به دارو‌های معمولی همچون مسکن‌ها و پاراسیتامول هم به راحتی ممکن نیست و این شگرد آمریکا و همدستانش، در دیگر کشور‌ها نیز سابقه دارد.

به گفته مسعود شجره، بحران ساخته آمریکا و همدستانش، اکنون بخشی از غرب آسیا را در بر گرفته است. وضعیت افغانستان نشان می‌دهد 20 سال پس از حوادث 11 سپتامبر، آمریکا و متحدانش، برای قلدری بر مردم این منطقه، تاکنون صد‌ها هزار نفر را کشته اند و اکنون دولت انگلیس از ضرورت تقویت ارزش‌های غربی می‌گوید.

وی در ادامه این پیام ویدئویی پرسید: آیا حمله به دیگر کشور‌ها و کشتن مردم آن کشورها، ارزشی غربی و انگلیسی است؟ آنگاه پس از 20 سال کشتار مردم افغانستان، کودکی را به آغوش می‌کشید و در برابر دوربین‌های تلویزیونی، برای وی دلسوزی می‌کنید؟ 20 سال کشتار و نابود کردن و آن گاه سرزمین سوخته‌ای را برای مردم عادی آن کشور باقی گذاردن، ارزش است؟


رئیس کمیسیون حقوق بشر اسلامی در ادامه این بیانیه گفت: اگر منظور از ارزش‌های غربی این است، ما برای این اقدامات، ارزشی قائل نیستیم و نه تنها خواهان پایان این همه جنگ و خونریزی و نابودی در افغانستان هستیم بلکه می‌خواهیم جنگ‌ها در عراق، سوریه، لیبی، لبنان، ونزوئلا نیز پایان یابد.

مسعود شجره افزود: این فرهنگ قلدری آمریکا و همدستانش که به مرگ انسان‌ها و نابودی زیرساخت‌ها و جوامع در دیگر کشور‌ها منجر شده است و فقط فاجعه می‌آفریند، باید پایان یابد. صراحتا باید گفت که آمریکا و غرب، هیچ ارزشی برای جهانیان پدید نیاورده اند و هر جا وارد شدند، فقط مرگ و نابودی ایجاد کرده اند./۹۸۸/

ارسال نظرات