۲۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۹
کد خبر: ۶۸۹۰۹۸
آیت الله حسینی بوشهری:

سودجویان قیمت کالاها را چند برابر کردند/ دولت برای مهار گرانی ها چاره اندیشی کند

سودجویان قیمت کالاها را چند برابر کردند/ دولت برای مهار گرانی ها چاره اندیشی کند
امام جمعه قم گفت: انتظار مردم از رییس جمهور و هیأت دولت قوی و مردمی این است که مسأله کرونا و گرانی‌ها را کنترل و برای بهبود معیشت مردم چاره اندیشی کند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری، دبیر شورای عالی حوزه های علمیه در سخنان آدینه ای خود که از شبکه استانی نور پخش شد، با اشاره به اینکه کابینه دولت سیزدهم مستقر شده، گفت: سودجویان از فاصله میان دولت گذشته و دولت کنونی سوء استفاده کردند و قیمت کالاها را چندین برابر افزایش دادند.

آیت الله حسینی بوشهری ابراز داشت: انتظار مردم از رییس جمهور و هیأت دولت قوی و مردمی این است که مسأله کرونا و گرانی های اخیر کنترل کنند و برای بهبود معیشت مردم تدبیر مناسبی باندیشند.

وی با اشاره به آغاز مناسک پیاده روی اربعین اظهار کرد: مناسب است که وزیران بهداشت دو کشور ایران و عراق با هم شیوه نامه های بهداشتی برای پیاده روی اربعین را طراحی کنند و با کمک و همراهی مردم تعداد زائران اربعین افزایش یابد.

کشورهای همسایه خواهان صلح و آرامش مردم افغانستان هستند

امام جمعه قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اتفاق های اخیر کشور افغانستان، ابراز کرد: گروه طالبان این وعده را داده که از تمام اقوام در حکمرانی این کشور استفاده می‌کند، اما این اتفاق تا کنون رخ نداده است.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه حوادث افغانستان سبب نگرانی جوامع جهانی به ویژه کشورهای همسایه شده است، افزود: جمهوری اسلامی ایران و کشورهای همسایه خواهان صلح و آرامش مردم افغانستان هستند و مردم این کشور دیگر نخواهد توانست کشتار و نسل کشی را تحمل کنند.

وی در ادامه به یادآوری مناسبت های تاریخی پرداخت و گفت: اول ماه صفر روزی بوده که کاروان اسرای کربلا وارد شهر شام شدند و همچنین در این ماه صفر وفات نبی اکرم اسلام(ص) شهادت امام حسن مجتبی(ع) و حضرت علی بن موسی الرضا(ع) قرار دارد.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه طبق روایتی سوم صفر میلاد امام محمدباقر(ع) است، اظهار کرد: به سبب مناظره و اختلاف میان عباسیان و امویان، امام باقر(ع) و امام صادق(ع) به تربیت شاگردان بسیاری پرداختند و بسیاری از معارف دینی از طریق شاگردان و یاران این دو امام به ما رسیده است.

آیت‌الله حسینی‌بوشهری با اشاره به قرار گرفتن شهادت امام حسن مجتبی(ع) در ماه صفر، گفت: ایشان بعد از شهادت امیرالمؤمنین حکمرانی جامعه اسلامی را به دست گرفت، اما معاویه ایشان  را مجبور به امضای قرارداد صلح کرد.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه بیان کرد: اگر مفاد قرارداد صلح مام حسن(ع) به درستی اجرا می شد، سرنوشت جامعه به گونه دیگری رقم می خورد، اما عدم پایبندی معاویه سبب شد که فردی همچون یزید حکمرانی جامعه اسلامی را برعهده بگیرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه سال تحصیلی حوزه های علمیه کشور آغاز شده، افزود: در سال تحصیلی گذشته نظام آموزشی در حوزه های علمیه، دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش از طریق فضای مجازی دنبال شده و تجربه مناسبی برای برگزاری و مدیریت این گونه آموزش ها برای امسال است.

آیت الله حسینی بوشهری در بخش دیگری از سخنانش به انگیزه های عبادت انسان ها پرداخت و گفت: به هر میزان اخلاص انسان در عبادت بیشتر باشد، درجه عبادت وی بالاتر خواهد رفت.

وی با بیان اینکه برخی به انگیزه حیا و شرم عبادت خداوند را انجام می‌دهند، ابراز کرد: انسان در محضر خداوند قرار دارد و خداوند بر اعمال، گفتار و کردار ما ناظر است.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار کرد: مؤمنان خود را در محضر خداوند تصور می کنند، از این رو شرم می کنند که گناهان را انجام دهند و به عبادت در درگاه الهی می پردازند.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۳
خبر:
پیشنهاد به رییس جمهور درباره انتصاب امام جمعه لواسان به سمت فرمانداری شمیرانات

به گزارش«رهوا».احمد غلامحسینی رئیس کارگروه خادمان قرآنی انجمن مهارت و کارآفرینی ستاد مرکزی و مردمی آیت الله سید ابراهیم رییسی در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ در نامه ای به رییس جمهور خواستار انتصاب حجت الاسلام سید سعید لواسانی به سمت فرمانداری شمیرانات شد:

بسم الله الرحمن الرحیم
جناب مستطاب آیت الله دکتر رئیسی- دامه برکاته
ریاست محبوب جمهوری اسلامی ایران
سلام علیکم
با احترام ، نظر به اراده ی اخیر نهاد رفیع شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در خصوص تغییر در مصداق امامت جمعه لواسان و ضمن احترام به این تصمیم تشکیلاتی ، بدینوسیله حضور شریفتان پیشنهاد می شود در صورت صلاحدید ضمن موافقت دستور فرمایید وزیر محترم کشور از ظرفیت روحانی مجاهد و انقلابی و عدالتخواه و ساده زیست ، جناب حجت الاسلام حاج سید سعید لواسانی در منصب فرمانداری شمیرانات استفاده نموده تا ایشان برنامه های فسادستیز خود در دوران امامت جمعه لواسان را در جایگاه مسئول ارشد اجرایی شهرستان شمیرانات و در گستره ای وسیع تر پیگیری فرمایند.
إن شاءالله
تعجیل در فرج حضرت ولی عصر عج ، شادی ارواح طیبه شهدا و امام شهیدان ، سلامتی و دوام توفیقات مقام معظم ولایت فقیه ، امام خامنه ای ، حضرتعالی و سایر کارگزاران خدوم نظام مقدس اسلامی را از خداوند تبارک و تعالی خواهانم.
برادر شما احمد غلامحسینی
رئیس کارگروه خادمان قرآنی انجمن مهارت و کارآفرینی ستاد مرکزی و مردمی آیت الله رییسی در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰

منبع خبر:
https://rahva.ir/?p=24067
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۸
برخی عمدا میخواهند پوب لای چرخ دولت بگذارند که نتواند گرانی‌ها را کنترل و برای بهبود معیشت مردم چاره اندیشی کند.
0
0