۲۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۱
کد خبر: ۶۸۹۱۶۳
حجت الاسلام قائمی خبر داد؛

رشد ۶۷ درصدی ثبت نام علاقه‌مندان به تحصیل در حوزه علمیه خواهران مازندران

رشد ۶۷ درصدی ثبت نام علاقه‌مندان به تحصیل در حوزه علمیه خواهران مازندران
مازندران - حجت الاسلام قائمی با اشاره به پذیرش ۴۶۵ طلبه جدید الورود در استان از رشد ۶۷ درصدی ثبت نام کنندگان جهت تحصیل در حوزه خواهران مازندران خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام محمد جواد قائمی، مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران امروز در حاشیه مراسم افتتاح سال تحصیلی حوزه علمیه خواهران استان در جمع خبرنگاران گفت: در حال حاضر بیش از دو هزار طلبه خواهر در سه مقطع سطه دو، سه و چهار مشغول تحصیل هستند.

وی با بیان این که امسال 465 داوطلب جدید الورود از مقاطع سه گانه به جمعیت طلاب خواهر استان افزوده خواهد شد، از رشد 67 درصدی میزان ثبت نام علاقه مندان به تحصیل در حوزه علمیه خواهران مازندران در سال تحصیلی جدید خبر داد.

حجت الاسلام قائمی با اشاره به این که امسال حوزه علمیه خواهران مازندران با رشد 88 درصدی میزان جذب مواجه بوده است، تصریح کرد: خوشبختانه علیرغم همه مشکلات موجود در کشور، شاهد استقبال مناسب طلاب خواهر برای تحصیل در حوزه علمیه بودیم.

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران همچنین خاطرنشان کرد: میزان جذب حوزه علمیه خواهران در کشور نیز امسال با رشد 33 درصدی مواجه بوده است.

وی با بیان این که نظام آموزشی حوزه برای سال تحصیلی جدید با توجه به شرایط کرونایی در کشور حضوری و نیمه حضوری است، بیان داشت: مدارس علمیه ای که امکانات لازم را دارند به خصوص پایه های اول تا سوم به صورت حضور و نیمه حضوری برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام قائمی همچنین خاطرنشان کرد: اما کلاس های آموزشی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد به صورت غیر حضوری خواهد بود.

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران همچنین به برگزاری کلاس های آموزشی مقطع دکتری اشاره کرد و گفت: در این مقطع طلابی که در حال تدوین پایان نامه هستند به دلیل ضرورت تعامل و ارتباط بیشتر با استاد برنامه ها حضوری خواهد بود، اما بقیه کلاس ها غیر حضوری برگزار می شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از فعالیت علمی 17 مدرسه علمیه خواهران مازندران در مقطع کارشناسی خبر داد و افزود: همچنین چهار مدرسه حوزه علمیه خواهران در سطح شهرستان ها کارشناسی ارشد و یک مدرسه نیز دکتری است.

حجت الاسلام قائمی با بیان این که خوشبختانه به همت تلاش های صورت گرفته در سطح مدارس علمیه امروز حوزه علمیه خواهران مازندران از یک جایگاه مناسبی در سطح کشور برخوردار است، بیان داشت: در حال بخشی از مسائل مهم مربوط به حوزه پژوهش از مرکز به استان واگذار شده است.

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به این که امسال در حوزه پژوهش دو دستور کار ویژه داریم، افزود: همایش بین المللی بزرگداشت علامه مصباح و همچنین همایش ملی نهج البلاغه که دارای امتیازهای علمی هستند به همت حوزه علمیه خواهران استان در حال پیگیری است./950/پ210/

ارسال نظرات