۲۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۷
کد خبر: ۶۸۹۱۳۲
نماینده ولی فقیه در مازندران:

تربیت طلبه تراز انقلاب وظیفه مهم حوزه / مسؤولان کشور نباید دو تابعیتی باشند

تربیت طلبه تراز انقلاب وظیفه مهم حوزه / مسؤولان کشور نباید دو تابعیتی باشند
مازندران - حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی تأکید کرد: یکی از وظایف مهم امروز حوزه های علمیه تربیت طلاب در تراز انقلاب اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در آیین آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه خواهران استان که در مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) قائمشهر برگزار شد، حضرت فاطمه زهرا(س) و حضرت زینب(س) دو شخصیت در تراز انقلاب اسلامی معرفی کرد و گفت: اگر انقلاب اسلامی را در مسیر بعثت انبیا(ع) و واقعیت دین خدا بدانیم همه این بزرگواران در تراز انقلاب بودند.

وی با بیان این که این دو شخصیت بزرگوار جامعه اسلامی نماد و الگوی زن در تراز انقلاب اسلامی هستند، افزود: امروز طلابی که در حوزه تربیت می شوند باید در تراز انقلاب اسلامی باشند.

امام جمعه ساری با اشاره به این که در دنیای غرب به نام زن آنها را ملعبه و ابزار سود جویی خودشان قرار می دهند، تصریح کرد: در جامعه غرب و شرق مسؤولیت و حقوق زن مورد توجه نیست، اما نگاه اسلام هم به حقوق و هم مسؤولیت زنان است.

نماینده ولی فقیه در مازندران از آسیه به عنوان یک زن در تراز انقلاب اسلامی که در مقابل فرعون ایستاد یاد کرد و افزود: این بانو نخست ایمان داشت و جرم ایمانش به شهادت رسید و در مسیر ایمان به مبارزه و جهاد علیه فرعون برخواست و با سه عنصر فرعون، عمل فرعون و عمال فرعون به جهاد پرداخت.

وی، جنگ آفرینی، استثمار، استعمار، ایجاد جنگ های قومیتی و مذهبی، چپاول ثروت و سرمایه ملت ها و بی هویت کردن ملت ها را از جمله برنامه های فرعون زمانه عنوان کرد و گفت: فرعون های زمانه در تلاش هستند تا هویت انسانی را از بین ببرند و انسان ها را سبک و بی ارزش کنند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با بیان این که یک جامعه بی مایه و تهی از فکر، فرهنگ، عقلانیت، خرد، دلباخته و خود باخته را هدف کشورهای استکباری عنوان کرد و افزود: جامعه ای که مایه دار، ریشه دار، اصیل، نجیب و به فکر، ایمان، فرهنگ اصیل، ریشه، دانش، عقلانیت و توان خود اعتماد دارد هیچگاه بازیچه کشورهای استکباری نخواهد شد.

امام جمعه ساری با اشاره به این که امروز دولت های مزدور و ظاهر اسلامی منطقه عمال آمریکا هستند، خاطرنشان کرد: متأسفانه برخی جریان های غرب زده داخلی تلاش می کنند مردم را از خط اصیل انقلاب اسلامی، بعثت انبیا(ع) و دین خدا به سمت آمریکا و قدرت های استکباری سوق دهند.

نماینده ولی فقیه در مازندران در ادامه سخنان خود با تأکید بر این که امروز طلاب حوزه باید در کنار درس خواندن شناخت و آشنایی با فرعونیان زمان و سیاست های آنها را نیز در دستور کار خود قرار هند، ادامه داد: اگر به این سطح از شناخت دست پیدا کنیم می توانیم بگوییم در تراز انقلاب اسلامی هستیم.

وی با تأکید براین که یکی از وظایف مهم امروز حوزه های علمیه تربیت طلاب در تراز انقلاب اسلامی است، خاطرنشان کرد: متأسفانه بسیاری از مشکلات امروز ما به این دلیل است که برخی از کسانی که امروز در کشور هستند در تراز انقلاب نیستند و به مانعی در برابر آرمان ها و ارزش های انقلاب مبدل شده اند.

امام جمعه ساری در ادامه سخنان خود نسبت به تحرکات جریان شیرازی در حوزه های علمیه و هیأت های مذهبی هشدار داد و گفت: متأسفانه امروز این جریان در درون هیأت های مذهبی به اسم هیأت مذهبی، عزاداری و پیروزی از ولایت بزرگترین مانع در برابر ولایت و ابزاری برای دشمن هستند.

نماینده ولی فقیه در مازندران در عین حال همچنین نسبت به تحرک جریان یمانی، انجمن حجتییه و همچنین فتنه های قومی و مذهبی و جریان نفوذ در کشور هشدار داد.

وی به مسأله دو تابعیتی بودن برخی مسؤولان در دولت گذشته اشاره کرد و گفت: در دولت غرب گرای هشت سال گذشته، متأسفانه برخی مسؤولان دارای تابعیت دو گانه بودند و نباید در جمهوری اسلامی مسؤول دو تابعیتی باشند و این به ضرر انقلاب است، چون فرد دو تابعیتی سرباز کشور دیگر است./950/پ210/

ارسال نظرات