۲۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۱
کد خبر: ۶۸۹۲۱۰
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

سرپرستی فرهنگی و تهذیبی امت اسلام بر عهده علما است

سرپرستی فرهنگی و تهذیبی امت اسلام بر عهده علما است
خراسان شمالی – حجت الاسلام والمسلمین نوری گفت: علما سرپرستی فرهنگی، دینی و تزکیه‌ای امت اسلام را در غیاب امام عصر(عج) بر عهده داشته و باید در این زمینه نقش‌آفرینی کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید حوزه علمیه استان، بر همت و تلاش مستمر برای رشد علمی، فرهنگی و تهذیبی بیشتر تأکید کرد.

وی خطاب به مسؤولان و مدیران حوزه، اظهار کرد: از ابتدای سال عزم خود را جزم کنید تا با قدرت و قوت بیشتر کار را بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته پیش ببرید و در بین سال نیز خود را ارزیابی کنید تا ببینید در اجرای برنامه‌ها در کجای کار قرار دارید.

حجت الاسلام والمسلمین نوری در ادامه به نقش حوزویان و روحانیان در جامعه دینی پرداخت و با اشاره به ارزش و اهمیت فعالیت در راستای تبلیغ و ترویج دین مبین اسلام، افزود: امام علی (ع) می‌فرماید: «قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص اللَّهُمَّ ارْحَمْ خُلَفَائِی ثَلَاثاً قِیلَ یا رَسُولَ اللَّهِ وَ مَنْ خُلَفَاؤُک قَالَ الَّذِینَ یبَلِّغُونَ حَدِیثِی وَ سُنَّتِی ثُمَّ یعَلِّمُونَهَا أُمَّتِی»؛ روزی رسول خدا سه بار فرمودند خداوندا خلفای من را رحمت کن؛ پرسیدند خلفای شما چه کسانی هستند؟ فرمودند کسانی که حدیث من را تبلیغ کنند و به امت من تعلیم دهند.

وی تصریح کرد: علما سرپرستی فرهنگی، دینی و تزکیه‌ای امت اسلام را در غیاب پیامبران و ائمه معصومین(ع) و امام عصر(عج) بر عهده داشته و باید در این زمینه نقش‌ آفرینی کنند.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: به همین دلیل کار یک عالم و روحانی دینی فراتر از کار یک گروه و حزب سیاسی است و عالم دین باید همه امت حتی منحرفین را در نظر داشته باشد و برای اعتلای فکری و معنوی آنها تلاش کند.

وی اظهار کرد: عبدالسلام بن صالح هروی از امام رضا(ع) نقل می‌کند که امام فرمودند «رَحِمَ اللَّهُ عَبْداً أَحْیا أَمْرَنَا فَقُلْتُ لَهُ وَ کیفَ یحْیی أَمْرَکمْ قَالَ یتَعَلَّمُ عُلُومَنَا وَ یعَلِّمُهَا النَّاسَ فَإِنَّ النَّاسَ لَوْ عَلِمُوا مَحَاسِنَ کلَامِنَا لَاتَّبَعُونَا»؛ یعنی رحمت خدا بر کسی باد که دین و ولایت ما را زنده می‌کند؛ به حضرت گفته شد چگونه امر شما را احیا و زنده می‌کند؟ حضرت فرمودند علوم ما را یاد گیرد و به مردم بیاموزد، زیرا مردم اگر حُسن و حقایق کلام ما را بدانند قطعاً از ما پیروی خواهند کرد./9314/پ210/

هادی رحیمی
ارسال نظرات