۲۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۷
کد خبر: ۶۸۹۲۱۲
سخنگوی مرکزی مجلس وحدت مسلمین پاکستان مطرح کرد؛

پاکستان متعلق به تمام طبقات دینی است/ جناح، ناجی مردم شبه قاره

پاکستان متعلق به تمام طبقات دینی است/ جناح، ناجی مردم شبه قاره
حجت الاسلام والمسلمین دومکی در مراسمی که در سالروز درگذشت بنیانگذار پاکستان برگزار شد، گفت: پاکستان متعلق به تمام طبقات دینی است.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مقصود علی دومکی سخنگوی مرکزی مجلس وحدت مسلمین پاکستان، در مراسمی که امروز بمناسبت هفتاد و سومین سالروز درگذشت محمد علی جناح بنیانگذار پاکستان، در مدرسه شهر دانش منطقه جیکب آباد این کشور برگزار شد، گفت: محمدعلی جناح بنیانگذار پاکستان ناجی مردم شبه قاره اعم از مسلمان و غیر مسلمان بوده اند.

وی با بیان این که پدر ملت محمد علی جناح رهبر بزرگ مسلمانان شبه قاره بوده اند، ابراز داشت: وی با تلاش های فراوان و خسته کننده مردم شبه قاره اعم از مسلمان و غیر مسلمان را از بردگی انگلیسی ها آزاد کردند.

این روحانی برجسته پاکستان با اشاره به این که جناح زیر پرچم کلمه لا اله الا الله کشور اسلامی پاکستان را بنیان نهاد، بیان داشت: پاکستانی که ایشان بنیان نهاده بود، پاکستان متعصب و مخصوص به طبقه خاص دینی نبوده است بلکه پاکستان متعلق به تمام مسلمانان بوده است، کشوری که برای تشکیل آن پیروان تمام مذاهب باهم تلاش کردند و در عمل اتحاد اسلامی را به اثبات رساندند.

وی با تاکید به این که مخالفین بنیانگذار پاکستان علیه این شخصیت بی نظیر نیز شعار تکفیری دادند و امروز نیز درصد گسترش نفرت بین مسلمانان کشور اند، خطاب به مسلمانان پاکستان گفت: دیگر آن زمان فرا رسیده است که با اتحاد و همدلی اسلامی، علیه گروه های توطئه گر قیام کنیم و این گروه را شکست بدهیم که همین خواسته محمد علی جناح بوده است.

سخنگوی مرکزی مجلس وحدت مسلمین پاکستان با بیان این که همه ما فرزندان نیک و صالح پدر ملت محمد علی جناح، محافظ و پاسدار سرزمین پاکستان هستیم، تصریح کرد: رویای بنیانگذار پاکستان را به ثمر خواهیم نشاند و با نجات پاکستان از چنگ دشمنان، به آغوش امن تبدیل خواهیم نمود.

وی در آخر افزود: ما ملت پاکستان در هفتاد و سومین سالروز درگذشت پدر ملت محمدعلی جناح و مادر ملت خانم فاطمه جناح، عهد می کنیم که با جدیت برای رشد، ترقی، عزت و ساخت پاکستان شبانه روز تلاش خواهیم نمود و دشمنان را به خاک مذلت خواهیم نشاند./988/

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Russian Federation
۰۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۷
خخخخخخخ
0
0