۲۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۹
کد خبر: ۶۸۹۴۹۷
عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه در گفت‌وگو با رسا:

محاکمه بانیان وضع موجود سبب جلب اعتماد مردم می‌شود

محاکمه بانیان وضع موجود سبب جلب اعتماد مردم می‌شود
حجت الاسلام ملک زاده گفت: دولت قبل متأسفانه سرمایه اجتماعی را نابود کرد و اعتماد مردم از نظام را بسیار کاهش داد؛ اکنون اولویت ما باید جلب اعتماد از دست رفته مردم باشد.

حجت الاسلام محمد ملک زاده، استادیار گروه سیاست پژوهشکده نظام های اسلامی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا در رابطه با ترک فعل‌های صورت گرفت در دولت قبل گفت: اینکه چرا دولت آقای روحانی در مسأله واردات واکسن و سایر مسائل کوتاهی کرد باید مورد پیگیری قرار بگیرد و در دادگاه بررسی شود؛ این مسأله مسأله کوچکی نیست و پای جان مردم در میان است.

وی همچنین ادامه داد: ترک فعل‌ها باعث وارد شدن صدمات غیر قابل جبرانی به مردم و کشور می‌شود؛ اینکه یک نفر خلافی انجام دهد یا مسئولیت خود را ترک کند هردو یکی است و هردو باعث عقب ماندگی و ضربه به کشور می‌شود.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه تصریح کرد: در همین قضیه واکسن ثابت شد که دولت قبلی جدیت نداشته و این ترک فعلی بوده که صدمات جدی جانی وارد شده است؛ اینکه آقای رئیسی صرفا با چند تماس چند میلیون دوز واکسن وارد می‌کند دلیل بر این ادعا است.

وی افزود: به نظر من هیچ مانعی ندارد که پیگیری صورت بگیرد و اگر تخلفی صورت گرفته باشد پیگیری شود؛ بررسی ها باید با طمأنینه و آرامش و به دور از سیاسی کاری که چالش زا باشد پیش برود و قوه قضائیه مشکلاتی که توسط کم کاری مسئولان دوره قبلی به کشور وارد شده را بررسی و بازخواست کند.

حجت الاسلام ملک زاده گفت: اتفاقا در این دوره، محاکمه بانیان وضع موجود باعث جلب بیشتر اعتماد مردم می‌شود؛ اگر ما مردم را پشت نظام داشته باشیم هیچ کسی نمی‌تواند این نظام را سرنگون کند ولی اگر اعتماد مردم سلب شود ضربه سنگینی می‌خوریم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دولت قبل متأسفانه سرمایه اجتماعی را نابود کرد و اعتماد مردم از نظام را بسیار کاهش داد؛ اکنون اولویت ما باید جلب اعتماد از دست رفته مردم باشد زیرا اگر مردم همه یکدل باشند مشکلات زودتر و راحت تر حل می‌شود.

ارسال نظرات