۰۳ آذر ۱۳۸۸ - ۲۲:۲۰
کد خبر: ۶۸۹۸۴
با صدوراطلاعیه ای؛

آیت الله نظری درگذشت مرحوم کردان را تسلیت گفت/ امروز در مازندران عزای عمومی اعلام شد

خبرگزاری رسا ـ آیت الله نظری از علمای حوزه علمیه مازندران امروز با صدور اطلاعیه ای درگذشت مرحوم علی کردان را تسلیت گفت.
آيت الله نظري
 
به گزارش خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله عبدالله نظری، از علمای حوزه علمیه مازندران، امروز با صدور اطلاعیه ای درگذشت مرحوم علی کردان را تسلیت گفت.

در بخشی از این اطلاعیه آمده است: با رضا به قضای الهی و تقدیر حکیمانه حضرت حق جل علا فقدان محنت بار عنصری مفید، فردی فاضل و با کمال، شخصیتی خادم و خیرخواه رضوان جایگاه، مرحوم علی کردان را به عموم داغدیدگان و ملت شریف خطه شمال به ویژه مردم خادم دوست ساری تسلیت می گویم.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: به یاد دارم پیش از نهضت و اوایل نهضت اسلامی که به امر استاد بزرگوارم حضرت امام (ره) برای شروع و قیام انقلاب حوزه تدریس قم را ترک و در مازندران مستقر شدم، دوست ارزشمندم مرحوم حاج علی کردان که آن وقت از فرهیختگان معتبر و خوش فهم و ازشاگردان تعلیم یافته در مکتب علماء و دائم در جمع جوانان آن روز ساری و ملت غیور و انقلابی ساری و مازندران پاس سخنرانی ها و جلسات ستادی و مهم که کار هر کسی نبود در کنار حقیر حضور فعال و حماسی داشته که در جراید تاریخ انقلاب ثبت و مدون است.

این اطلاعیه می افزاید: شایان ذکر است که مقام معظم رهبری صدیق فرزانه، حضرت آیت الله خامنه ای دامت برکاته خاطرات فراوان وبه یاد ماندگاری در طول نهضت از خطه مازندران و به ویژه جوانان و مردم ساری و سوادکوه دارند که یکی از جوانان پر تلاش و انقلابی آن زمان رجل نامی خدمت مرحوم علی کردان ساروی بودند ودرهمین مسیر موفق و با ادامه و وفادارای خالصانه به اسلام و نظام مشقات فراوانی را متحمل شدند و عمرخویش را در مصادر عالیه قدرت به نفع جامعه و مسلمین به پایان رساندند.

آیت الله نظری در ادامه اطلاعیه خود آورده است: مرحوم کردان انسانی دلسوز؛ فهمیده، با کفایت، دارای حسن خلق نیک سیرت و با تدبیر امین ملت و مملکت مطیع رهبر معظم، مشیر و مشار دولت خدمت گذار بودند.

و سرانجام در آستانه فرا رسیدن دهه مبارکه غدیر با گذراندن ایام کسالت که انشاء الله تعالی مزید حسنات است به رحمت ایزدی پیوسته ودر جوار رحمت بار اول مظلوم عالم وجود ابوالائمه حضرت ولایت مآب صاحب لوای غدیر امیر المؤمنین علیه السلام جای گرفته رحمت واسعه الهی نثارشان باد.
 
سید علی اکبر طاهایی، استاندار مازندران، نیز با صدور اطلاعیه ای درگذشت مرحوم علی کردان را تسلیت گفت، و چهارشنبه را روز عزای عمومی در مازندران اعلام کرد./د102
ارسال نظرات