۲۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۵
کد خبر: ۶۸۹۹۰۹
رییس مؤسسه فتوح اندیشه مطرح کرد؛

راهبرد خصمانه مسیحیت علیه اسلام در بستر جنگ نرم

راهبرد خصمانه مسیحیت علیه اسلام در بستر جنگ نرم
اصفهان ـ حجت الاسلام رهدار با بیان اینکه نمی‌توان منکر رویکرد خصمانه مسیحیت علیه اسلام شد، گفت: راهبرد تقابل مسیحیت با اسلام در عصر حاضر، در بستر جنگ نرم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام احمد رهدار رییس مؤسسه فتوح اندیشه، صبح امروز در دومین نشست از سلسله نشست های «دشمن شناسی» که از سوی مؤسسه آموزش عالی حوزوی مجتهده امین برگزار گردید، با اشاره به تفاوت میان تبلیغ و تحقیق در ادیان با حمله و تخریب نسبت به دیگر ادیان، گفت: در جنگ‌های صلیبی بخشی از سرزمین‌های اسلامی از سوی مسیحیون فتح می‌شود اگرچه برای مسیحیت هم مخاطره‌هایی داشته است، اما جنگ‌های صلیبی به نام دین و با محوریت پاپ شکل گرفته است و برای طرفین هزینه‌های بسیاری داشته است.

وی ادامه داد: امروزه دیگر مانند جنگ‌های صلیبی راه انداختن به صرفه نیست، اما جنگ‌های نرم و سایبری محوریت جنگ‌ها در عصر جدید است، اسلام هراسی و حملات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی به اسلام بخشی از جنگ نرم علیه اسلام در عصر حاضر است.

نخستین مستشرقین متعلق به دستگاه پاپ و کلیسا بودند

حجت الاسلام رهدار با بیان اینکه طبیعی است که طرفداران مسیحیت به تبلیغ و تحقیق پیرامون دین خود بپردازند، خاطرنشان کرد: تحقیق و حتی نقد کردن دیگر ادیان ضمن بررسی دین مسیحیت از سوی پیروان مسیحیت امری است طبیعی و در این میان نیز ممکن است گاهی منازعات و درگیری‌هایی میان پیروان مسیحیت و اسلام صورت بگیرد که همچنان این موضوع طبیعی است.

رییس مؤسسه فتوح اندیشه به شکل گیری جریان شرق شناسی در قرون اخیر اشاره کرد و گفت: در مرحله اول محوریت جریان شرق شناسی با دستگاه پاپ و کلیسا بوده است، بین قرن 10 تا 15 میلادی به مدت 500 سال اروپا در آستانه عبور از قرون وسطی قرار داشته است.

وی در ادامه افزود:در این دوره انحطاط در اروپا بسیار بوده و نشاط و شادابی در اروپا نبوده است، به همین منظور پاپ مستشرقین و مبلغینی را به سرزمین‌های اسلامی اعزام می کند، اینها به عالم اسلامی وارد می‌شوند و به مناطق خود باز می‌گردند، حضور اینها در کشورهای اسلامی از سوی آنها مکتوب می‌شود و گمان می‌رود که اینها به صورت مهندسی شده پیرامون شرق و سرزمین‌های اسلامی می‌نویسند و اما کلیسا از همه اینها نهایت استفاده را می‌برد.

حجت الاسلام رهدار با اشاره به اینکه کشورهای اروپایی با محوریت دیپلمات‌ها سری دوم شرق شناسی را رقم زدند، تصریح کرد: دیپلمات‌ها نقشه استعماری خود را با استفاده از داشته های پاپ از شرق و کشورهای اسلامی طراحی کردند و تلاش می‌کردند که اقداماتی را انجام ندهند که به ضرر دین مسیحیت تمام بشود.

تعالیم اسلام مهمترین مانع نفوذ دشمن در میان مسلمانان است

رییس مؤسسه فتوح اندیشه اسلام را از موانع نفوذ غیرمسلمانان در میان مسلمانان از دیدگاه مستشرقین دانست و اظهار کرد: آموزه‌های اسلامی به ما یاد می‌دهد که تحت نفوذ غیرمسلمانان و دشمنان اسلام قرار نگیریم و نباید هیچ راه سلطه‌ای علیه مسلمانان ایجاد کنیم و این مسائل را مسیحیان در اسناد خود مورد اشاره قرار می‌کنند.

وی به ایجاد فرقه‌ها و شبه دین‌ها از سوی دیپلمات‌های مسیحی برای مقابله با اسلام اشاره کرد و گفت: شعارهای ضد دینی که باعث گسترش فعالیت‌های ضددینی در کنار حفظ مسیحیت و عدم تقابل مستقیم مسیحیت با اسلام می‌شود از دیگر مسائلی است که مستشرقین در دوران دیپلمات‌ها در کشورهای اسلامی گسترش دادند.

حجت الاسلام رهدار با بیان اینکه هزاران مقاله و صدها جلد کتاب از سوی مستشرقین و مسیحیان پیرامون اسلام نوشته شده است، اظهار کرد: اینها از روش فیرولوژی که نوعی روش نسخه شناسی است برای نوشتن کتاب پیرامون اسلام استفاده می‌کردند و سعی می‌کردند هرآنچه که رنگ و بوی اسلامی به ویژه با کارکرد مثبت دارد را برمی‌گرداندند به مسائلی در عصر باستان و آن را فراتر از اسلام معرفی می‌کردند.

توطئه مسیحیت علیه سوگواری بر امام حسین(ع)

وی ادامه داد: جریان مسیحیت در لایه حملات علمی خود در فرمت استشراق سوگواری برای امام حسین(ع) را نسبت می‌دهد به آموزه‌های ایران باستان برای عزاداری مرگ سیاوش و اسنادی را هم برای این موضوع ایجاد می‌کنند و مدعی می‌شوند ایرانی‌ها همیشه عزاداری را بلد بودند، از این طریق تلاش می‌کنند عظمت و اهمیت عزاداری برای امام حسین(ع) را از بین ببرند و القا کنند که عزاداری تأسیس شده و ابداع شده در اسلام نیست و ریشه در آموزه‌های باستانی دارد.

رییس مؤسسه فتوح اندیشه خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم نگاه مصداقی و موردی به تاکتیک‌ها و راهبردهای مسیحیت علیه اسلام داشته باشیم، باید نمونه‌ها و موارد و مصادیق بسیاری را مشاهده کنیم، بعضی از این راهبردها واقعا راهبردهای کلان هستند و بعضی از جنس تاکتیک هستند.

وی ادامه داد: یکی از راهبردهای مسیحیت این بوده است که در دوگانه اسلام و مسیحیت جا انداخته که اسلام دین خشونت و مسیحیت دین رحمت است، برای مردم زمانه ما چند فیلم از گروه‌های تکفیری مانند داعش کافی است تا باور کنند اسلام چنین خشن و بی رحم است، ابتدا داعش را تأسیس می‌کنند و از محتوای رسانه‌ای آنها علیه اسلام استفاده می‌کنند و متعاقبا فیلم و کلیپ پیرامون دین خودشان را بسیار مهربانانه و همراه با مهربانی و رحمت نشان می‌دهند.

کشتار هزاران یهودی در اروپا توسط مسیحیان

حجت الاسلام رهدار با اشاره به خشونت‌ها و کشتارهای بی شمار مسیحیت در طول تاریخ، تصریح کرد: 1494 تا 1497 میلادی در اروپا جریان یهودی کشی وحشتناکی در اروپا به دست مسیحیان راه می‌افتد و هزاران یهودی در اروپا کشته می‌شوند و بسیاری از یهودیان از ترس حفظ جان خود به مسیحیت گرایش پیدا می‌کنند.

رییس مؤسسه فتوح اندیشه با بیان اینکه پس از کشتار یهودیان از سوی مسیحیون در اروپا، شکل گیری اتحاد یهودیان و مسیحیت علیه اسلام را شاهد هستیم، اظهار کرد: مسلمانان 800 سال حضور مقتدرانه‌ای در آندلس داشتند و هنوز آثار این اقتدار در اسپانیا مشهود است، اما اینکه این حکومت سقوط می‌کند برخاسته از ایجاد ابتذال در میان جوانان مسلمان از سوی مسیحیت در سرزمین آندلس است.

وی در ادامه عنوان کرد: یکی از اساتید تاریخ دانشگاه بغداد کتابی نوشته و از منابع اروپایی استفاده کرده است تا ماجرای سقوط حکومت 800 ساله مسلمانان در اروپا را توضیح بدهد، در این کتاب ثابت می‌کند که هزاران نفر مسلمان به جرم مسلمان بودن از سوی مسیحیون در اروپا کشته و در گورهای دسته جمعی دفن می‌شوند، همه اینها نشان دهنده خشونت مسیحی‌ها است و این در حالی است که تلاش می‌کنند تا اسلام را خشن و بی رحم نشان بدهند.

حجت الاسلام  رهدار با اشاره به شرایط ویژه و دشوار اخذ اقامت و تابعیت برای مسلمانان در کشورهای اروپایی، خاطرنشان کرد: کلیسا با دستگاه‌های حاکمیتی رایزنی کرده است که برای متقاضیان اقامت در اروپا باید دوره‌های پودمانی آموزش مسیحیت که نقد اسلام را هم در دل خود دارد شرکت کنند، یا اینکه به افراد گفته می‌شود تغییر دین بدهند و با کلیسا در ارتباط باشند و در جلسات مذهبی کلیسا که تبلیغ مسیحیت همراه با نقد اسلام است شرکت مستمر داشته باشند تا بتوانند اقامت در کشورهای اروپایی و غربی داشته باشند.

رییس مؤسسه فتوح اندیشه با بیان اینکه ساده اندیشی است که مسیحیت را ضد اسلام و در مقابل اسلام نبینیم، اظهار کرد: تعاملات مسیحیان با ما همراه با دغدغه تبلیغ مسیحیت و گسترش آن در کشورهای اسلامی است، مدیریت کنش‌های خصمانه با همراهی حاکمان کشورهای غربی از توطئه‌هایی است که پاپ و کلیسا در عین همراهی و تعامل با کشورهای اسلامی دنبال می کنند.

غرب استاد جنگ نرم است

وی در ادامه افزود: مسیحیت به خوبی بلد است که چگونه جنگ‌ها را به صورت نرم پیش ببرد و بعید است در تعاملاتی که اسلام و کشورهای اسلامی با کشورهای مسیحی و غرب دارند رویکرد خصمانه و جنگ نرم مسیحیت وجود نداشته باشد، باید تلاش کنیم تا با وجوه خصمانه مسیحیت علیه مسلمانان و اسلام مقابله کنیم.

حجت الاسلام رهدار با اشاره به اینکه مقرون به صرفه این است که در عرصه جنگ نرم وارد مقابله با رویکردها و روش های خصمانه مسیحیت و کشورهای غربی بشویم، تصریح کرد: البته ما وجوه احتمالی جنگ سخت و تقابل نظامی را منکر نیستیم و برای آن هم باید آمادگی باشد اما شاهد هستیم جنگ امروز هیبریدی و در عرصه جنگ نرم است و باید اهتمام ویژه و جدی به این نوع جنگ داشته باشیم./1304/پ202/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات