۲۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۵
کد خبر: ۶۸۹۹۸۰
در نشست مشترک مدیر حوزه کرمانشاه با ائمه جمعه اهل سنت:

تعامل حوزویان شیعه و سنی زمینه ساز انسجام دینی می شود

تعامل حوزویان شیعه و سنی زمینه ساز انسجام دینی می شود
کرمانشاه ـ در نشست مشترک مدیر حوزه علمیه کرمانشاه با ائمه جمعه اهل سنت بر ضرورت تعامل حوزویان شیعه و سنی تأکید شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام و المسلمین صادق ایرانی، مدیر حوزه علمیه کرمانشاه امروز با ائمه جمعه اهل سنت کرمانشاه و  شهرستان روانسر دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی در این دیدار اظهار داشت: یکی از اولویت های مهم حوزه های علمیه اهل سنت و اهل تشیع باید تعامل و همگرایی منظم و همیشگی بین آنان باشد.

مدیر حوزه علمیه کرمانشاه گفت: باید این ارتباط دوطرفه بین حوزه های علمیه اهل سنت و اهل تشیع به حدی با جدیت برقرار شود که تاثیرات آن در جامعه به ویژه در بین طلاب دو طرف خود را عملا نشان دهد.

این استاد حوزه علمیه کرمانشاه تأکید کرد: بی شک این ارتباطات و تعاملات بین طلاب اهل سنت و اهل تشیع باعث شناخت و آشنایی بیشتر دو طرف با عقاید و مشترکات یکدیگر خواهد شد.

در ادامه این دیدار، ماموستا عبدالرحمن مرادی، امام جمعه اهل سنت کرمانشاه گفت: ارتباط دوسویه اساتید و طلاب حوزه های علمیه اهل تشیع و اهل سنت باعث تعمیق برادری، انسجام دینی خواهد شد و از سوی دیگر همین ارتباطات به مرور منجر به وحدت بیشتر در بین برادران اهل سنت و اهل تشیع می گردد.

ماموستا مرادی ادامه داد: همچنین تعامل و همگرایی حوزویان اهل سنت و اهل تشیع می تواند بسیاری از فتنه ها و توطئه های دشمنان در بحث تفرقه بین امت اسلامی را عملا خنثی کند، بنابراین این تعاملات باید از ضروریات و اولویت های حوزه های علمیه دو طرف باشد.

ماموستا محمدی؛ امام جمعه اهل سنت شهرستان روانسر نیز در این دیدار در سخنانی ایراد داشت: باید اذعان کرد که در سال های گذشته بحث تعامل حوزه های علمیه اهل سنت و اهل تشیع مورد غفلت قرار گرفته بود که باید این مهم هرچه سریعتر اصلاح شود.

امام جمعه اهل سنت شهرستان روانسر تأکید کرد: برگزاری و دیدارهای دوستانه، علمی و ... بین علما و روحانیون اهل سنت و اهل تشیع همان سیره و سنت بزرگان دین اسلام می باشد.

ماموستا محمدی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: امیدواریم که طلاب با بصیرت و بینش دینی و سیاسی که دارند خود زمینه ساز ارتباطات بیشتر، عمیق تر و ... بین حوزه های علمیه اهل سنت و اهل تشیع شوند که عملی شدن این مهم سهم بزرگی در تقویت وحدت در جهان اسلام به ویژه در استان هایی همانند کرمانشاه دارد./1400/پ210/

ارسال نظرات