۲۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۳
کد خبر: ۶۹۰۰۰۵
مدیر مدرسه علمیه رکن الملک مطرح کرد؛

نقش محوری بانوان طلبه در انتقال معارف دین به جامعه

نقش محوری بانوان طلبه در انتقال معارف دین به جامعه
اصفهان ـ حجت الاسلام کلباسی با اشاره به نقش بانوان در تعلیم علوم دینی در جامعه، گفت: بانوان در این عرصه خوش درخشیده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام احمد کلباسی مدیر مدرسه علمیه رکن الملک، عصر امروز در مراسم معارفه مدیریت مدرسه علمیه خواهران رکن الملک اصفهان، با بیان اینکه 19 سال از تأسیس این مدرسه علمیه می‌گذرد، گفت: اگر چه این مدرسه تحت پوشش مرکز مدیریت نبوده، اما محور فکری این مدرسه و علمیت و همراه با انقلاب بودن آن همیشه وجود داشته و در مجامع علمی موفق بوده است.

حجت الاسلام کلباسی خاطرنشان کرد: چیزی که باید خواهران بدان بسیار توجه کنند این است که علوم دینی وقتی وارد بدنه خانواده ها که رکن آن خانم ها هستند، شود، برکات بسیاری به دنبال دارد؛ تعلیم و تزریق علوم دینی از سوی بانوان به جامعه بسیار اثرگذار بوده و این موضوع عامل نهادینه سازی دین در جامعه است.

وی با بیان اینکه نظام مقدس اسلامی به فضای حوزه های علمیه خواهران به دلیل اثرگذاری بسیار آنها، بهای بسیاری داده است، اظهار کرد: بانوان در این عرصه توانسته‌اند بدرخشند و درخشش آنها برکات بسیاری داشته است.

مدیر مدرسه علمیه رکن الملک با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب بر ضرورت حضور خواهران در حوزه علمیه و رشد و پیشرفت آنها در این بستر، تصریح کرد: امروز شاهد رشد چشمگیر خواهران در حوزه های علمیه هستیم و این مسیر باید با قوت ادامه پیدا کند.

حجت الاسلام کلباسی مشکل ارائه مدرک تحصیلی را از مشکلات خواهران حوزوی عنوان کرد و افزود: مدرک گرایی غلط است اما مدرک داشتن لازم است؛ سیر صعودی جایگاه علمی در گذشته بوده است و امروز نیز ارائه مدارک سطوح در حوزه علمیه خواهران وجود دارد و این موضوع سبب رشد و تعالی خواهران در حوزه علمیه است که جایگاه علمی و تحصیلات آنها را مشخص خواهد کرد.

وی حمایت از خواهران حوزوی را امری لازم و ضروری قلمداد کرد و گفت: برای اینکه خواهران پس از تحصیل در مدرسه علمیه رکن الملک مدرک تحصیلی داشته باشند با همکاری و پیگیری‌های مجدانه حجت الاسلام بهرامی مدیریت حوزه علمیه خواهران استان اصفهان و معاونین وی این مدرسه علمیه تحت پوشش مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران مشغول به فعالیت گردیده است./1304/پ210/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات