۲۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۶
کد خبر: ۶۹۰۰۵۱

تحلیل جریان مدعی یمانی روانه بازار نشر شد

تحلیل جریان مدعی یمانی روانه بازار نشر شد
موسسه انتشارات زمزم هدایت کتاب «تحلیل جریان مدعی یمانی (با رویکرد کلامی و فقهی)» نوشته علی کارشناس را راهی قفسه های کتابفروشی ها کرده است.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا،جریان مدعی یمانی با هدف سو استفاده از باور مهدویت و نشانه های ظهور حضرت مهدی (عج) در کشور عراق و در شهر بصره تکون یافته است؛ این جریان می کوشد تا با بهره گیری از ترفندها و شیوه هایی چون حدیث گرایی افراطی، تقطیع و تحریف روایات، بهره گیری از عوامل متافیزیکی چون خواب، استخاره، علوم غریبه و مانند آن به فریب برخی خواص (مانند افراد متدین) و نیز برخی عوام بپردازد و از سوی دیگر کوشیده است تا تفسیر به رای و تطبیق برخی روایات بر سرکرده این جریان، برخی افراد در کشور های مختلف را فریب دهد و با خود همراه سازد.

ساختار کتاب:

این کتاب تلاشی است در راستای شناخت هر چه بیشتر جریان مدعی یمنی با رویکرد فقهی و کلامی.

فصل اول: کلیات تحقیق

فصل دوم: چهارچوب و مبانی نظری تحقیق

فصل سوم: ترفندشناسی جریان مدعی یمانی

فصل چهارم: نقد دیدگاه های کلامی و فقهی جریان مدعی یمانی

فصل پنجم: دلایل تقابل سیاسی جریان مدعی یمانی با نظام اسلامی و راهبردهای مواجهه با آن

ویژگی کتاب:

این اثر تحقیق نسبتا جامعی از این مدعی دروغین مهدویت است.

نویسده با جریان شناسی و بررسی مدعیان دروغین دیگر توانسته است ادعای این عده را برملاسازد.

خواندن این کتاب را به کسانی که می خواهند درباره این فرقه نوظهور و دورغین تحقیق کنند توصیه می کنیم.

برشی از کتاب:

نگارنده در بخشی از کتاب و در صفحه 132 به ترفندهای جذب مخاطب جریان مدعی یمانی می پردازد و در ادامه ترفندها را چنین برمی شمارد:

مذمت وضعیت سیاسی موجود

مذمت وضعیت سیاسی موجود و حاکمیت مردم سالاری دینی برای مردم، و لزوم حاکمیت خدا بر مردمان از جمله ترفندهای جریان مدعی یمانی است؛ احمد اسماعیل و یارانش مدعی هستند که هیچ دلیلی بر ولایت فقیه وجود ندارد؛ بلکه تسلط فقیه در امور حکومتی یک بدعت به شمار می آید؛ نشر کتاب و سوء استفاده از احادیث عليه علما و مراجع شیعه، روضه های خانگی تبلیغات چهره به چهره در اماکن مذهبی و بقاع متبرکه، حضور در مراسم اعتکاف و حتی تبلیغ در خودروهای عمومی از جمله شیوه های تبلیغی این جریان برای القای سیاه نمایی پیرامون وضعیت سیاسی موجود در جامعه اسلامی ایران و عراق است؛ این جریان ضمن مخالفت با اصل نظام اسلامی و مخالفت صریح با حوزه، نهاد مرجعیت و روحانیت و نیز ادعای مقام امامت برای احمد اسماعیل می کوشد تا با استفاده از این حربه برای جذب حداکثری مخاطب بهره می جوید.

این در حالی است که فقهای بزرگ شیعه قایل به نیابت عام فقیه جامع الشرایط از جانب معصوم بوده و برخی از آنان، چون صاحب جواهر، ولایت فقیه را از مسلمات یا ضروریات فقه شیعه می دانند.

ولی احمد اسماعیل، مانند خوارج بر لزوم حکومت خداوند بر مردم و نه حکومت براساس رأی مردم پای می فشرد و در این راه از هیچ عملی فروگذار نمی کند.

موسسه انتشارات زمزم هدایت وابسته به پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق (علیه‌السلام) کتاب «تحلیل جریان مدعی یمانی (با رویکرد کلامی و فقهی)» نوشته علی کارشناس را با شمارگان 1400 و با 356 صفحه به قیمت 110000 تومان روانه بازار نشر کرده است.

علاقه‌مندان نیز می‌توانند جهت تهیه این کتاب به آدرس قم خیابان دور شهر نبش کوچه سوم پلاک هشتاد و یک مراجعه و یا با شماره تلفن: 37730735- 09102042071 تماس حاصل نمایند.

ارسال نظرات