۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۸
کد خبر: ۶۹۰۳۳۰
مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان خبر داد؛

فعالیت ۳ هزار هیات مذهبی در استان همدان

فعالیت ۳ هزار هیات مذهبی در استان همدان
همدان ـ حجت الاسلام محمدهادی نظیری گفت: 3 هزار هیات مذهبی در همدان فعالیت دارند که ۲ هزار و ۲۰۰ هیات از این تعداد در سامانه بیرق اداره تبلیغات این استان ثبت شده اند.

به گزارش خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام محمدهادی نظیری امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: همزمان با اربعین شهادت امام حسین(ع) مردم با پیاده روی از نقاط مختلف شهر از جمله بقاع متبرکه و مساجد به سمت امامزاده حسین(ع) حرکت کرده و با تجمع در میدان امام خمینی(ره) همدان در این آیین شرکت می کنند.

وی با بیان اینکه مراسم مرکزی قرائت زیارت اربعین شهر همدان ساعت ۱۱ در میدان امام خمینی(ره) برپا و به اقامه نماز ظهر ختم می‌شود افزود: این آیین همزمان در شهرستان ها در فضای باز و براساس مجوزهای ستاد مقابله با کرونا برگزار می شود.

حجت الاسلام نظیری یادآور شد: تیم های نظارتی سازمان تبلیغات اسلامی با حضور و همراهی کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی تا پایان ایام ماه صفر بر حُسن اجرای دستورالعمل ها و پروتکل های بهداشتی در آیین های ویژه عزاداری این ایام نظارت دقیق دارند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان خاطرنشان کرد: میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در آیین های عزاداری ماه محرم استان همدان بیش از ۸۵ درصد بود که این مهم با همراهی و همکاری مطلوب هیات های مذهبی و همچنین گروه های مختلف مردمی محقق شده است.

حجت الاسلام نظیری، برگزاری مجالس روضه و چهارپایه خوانی در محلات ها را از دیگر برنامه های اربعین حسینی نام برد و اظهار داشت: آیین های ویژه گرامیداشت اربعین حسینی با مشارکت مطلوب و موثر هیات‌ها، مساجد و محافل دینی در مناطق مختلف استان همدان برگزار می شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان در پایان سخنان خود عنوان داشت: 3 هزار هیات مذهبی در استان همدان فعالیت دارند که ۲ هزار و ۲۰۰ هیات از این تعداد در سامانه بیرق اداره تبلیغات اسلامی استان همدان ثبت شده اند./1400/د101/

ارسال نظرات