۰۴ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۲
کد خبر: ۶۹۰۶۴۸
حجت الاسلام فاضلی:

اربعین حسینی یک رویداد بزرگ جهانی است

اربعین حسینی یک رویداد بزرگ جهانی است
کرمانشاه ـ حجت الاسلام فاضلی گفت: اربعین حسینی در جهان اسلام از جایگاه مهمی برخوردارست و همین امر باعث شده است که سال به سال شاهد شکوه بیشتر این روز بزرگ باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام حجت الله فاضلی امروز در دیدار جمعی از روحانیون، طلاب و مسؤولان تشکل های دینی کرمانشاه ضمن تسلیت فرا رسیدن اربعین حسینی، اظهار داشت: اربعین از قدیم الایام در بین دوستداران امام حسین(ع) و اهل بیت علیهم السلام از اهمیت و جایگاه ویژه ای برخوردار بوده است.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت کرمانشاه گفت: در کتاب «مصباح المتهجد» شیخ طوسی که درباره تقویم شعیه است، در بخشی از این کتاب آمده است «نخستین روز این ماه(از سال121)، روز کشته شدن زید بن علی بن الحسین است. روز سوم این ماه از سال 64روزی است که مسلم بن عقبه پرده کعبه را آتش زد و به دیوارهای آن سنگ پرتاب نمود در حالی که به نمایندگی از یزید با عبدالله بن زبیر در نبرد بود».

این استاد حوزه علمیه بین داشت: براساس اسناد اسلامی و نیز آنچه که در کتاب شیخ طوسی آمده است، بیستم صفر یعنی زمانی که اهل بیت و حرم امام حسین علیه السلام از شام به مدینه مراجعت کردند و روزی که جابر بن انصاری؛ از صحابی رسول خدا (ص) از مدینه به کربلا رسید تا به زیارت قبر امام حسین علیه السلام بشتابد، روز اربعین حسینی بود.

حجت الاسلام فاضلی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: یکی از اعمال مستحب در روز اربعین حسینی زیارت بارگاه مقدس امام حسین(ع) است و در این آیین قرائت زیارت اربعین توسط زوار بارگاه این امام همام انجام می شود در ضمن امام حسن عسگری(ع) در این باره می فرمایند: «علامات مومن پنج تاست: خواندن 51 رکعت نماز در شبانه روز،  نمازهای واجب و نافله و نماز شب،  به دست کردن انگشتری دردست راست، برآمدن پیشانی از سجده، و بلند خواندن بسم الله الرحمن الرحیم در نماز».

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت کرمانشاه به اسرار اربعین حسینی اشاره کرد و افزود: اربعین را می توان از رازهای بزرگ هستی عنوان کرد یعنی اینکه ویژگی های عدد 40 و اسراری که در این عدد پنهان شده است برای هیچ کسی روشن نمی باشد.

این استاد حوزه علمیه کرمانشاه بیان داشت: بنابراین با استناد به این کتب دینی و احادیث اربعین حسینی در جهان اسلام از جایگاه بسیار مهمی برخوردار است و همین امر باعث شده که سال به سال شاهد شکوه بیشتر این روز بزرگ در بین مسلمین به ویژه شیعیان باشیم./1400/پ210/

ارسال نظرات