۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۳
کد خبر: ۶۹۱۲۱۸

سریال هایی که در پاییز بر روی آنتن می روند

سریال هایی که در پاییز بر روی آنتن می روند
با پایان ماه محرم و صفر، به زودی سریال‌های جدید و متنوعی از شبکه‌های تلویزیونی پخش می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری رسا، مجموعه‌های تلویزیونی همیشه خوراک خوبی برای بینندگان رسانه ملی هستند. خوراکی که با قلم فیلمنامه‌نویسان به نگارش در می‌آید و با نگاه موشکافانه کارگردان‌ها و تهیه‌کنندگان برای پخش از شبکه‌های تلویزیونی آماده می‌شود.

امسال در سیمای جمهوری اسلامی ایران، تولیدات نمایشی افزایش پیدا کرده است و بیشتر کارگردانان مشغول ساخت سریال هستند. قرار است با پایان ماه محرم و صفر شاهد سریال های متنوعی باشیم که در ادامه می‌توانید با آنها آشنا شوید:

شبکه یک سیما

این شب ها سریال «افرا» به کارگردانی بهرنگ توفیقی و تهیه‌کنندگی مشترک مجید مولایی و محمدکامبیز دارابی، روایتگر یک داستان عاشقانه است که بی توجه به موضوعات محیط زیست نیست و تاکنون با استقبال خوبی از مخاطبان مواجه شده است. بعد از اتمام این سریال شبکه یک سیما سریال های «خودخواسته»، «۸۷ متر» و «پس از آزادی» را به عنوان جایگزین آماده پخش دارد.

«خودخواسته»

مجموعه تلویزیونی «خودخواسته» به کارگردانی علیرضا بذرافشان و تهیه کنندگی امیرحسین طالبی کاشانی است که توسط امیرعلی نبویان و علی دادرس به نگارش درآمده است.

داستان «خودخواسته» از سال ۱۳۲۰ شروع می‌شود که ادامه آن به سال ۹۰ می‌رسد. داستان این سریال خاص و شیرین است و گروه نویسندگان حدود ۵ سال برای نگارش آن زمان گذاشتند.

خودخواسته

محمد نادری، سهیلا گلستانی، علیرضا آرا، ایمان صفا، پیام احمدی نیا، محیا دهقانی، پادینا کیانی، رضا کریمی، حسین پاکدل، اسماعیل محرابی، عزت الله مهرآوران، علیرضا استادی، آتش تقی‌پور، ثریا قاسمی و با معرفی محمد صدیق مهر و باربد بابایی از بازیگران این سریال هستند.

«پس از آزادی»

«پس از آزادی» در ۴۰ قسمت به تهیه کنندگی سعید سعدی و کارگردانی محمدعلی باشه آهنگر با داستانی از نیلوفر محلوجی در نوبت پخش از تلویزیون قرار دارد.

خسرو شهراز، قاسم زارع، رضا داوود نژاد، اندیشه فولادوند، اصغر همت، مرتضی اسماعیل‌کاشی، سام کبودوند، آزاده سیفی، سارا شاهرودیان، حسین باشه آهنگر، رامین سیار دشتی، و ... در این مجموعه تلویزیونی ایفای نقش کرده‌اند.

پس از آزادی

در خلاصه داستان این سریال آمده است: هر روز با عطر گل‌های باغ‌های شهریار از خواب بلند می‌شدم، مادرم خدابیامرز یه باغچه خوشگل داشت که همیشه سرش گرم بود؛ بنده خدا اکثر مواقع تنها بود؛ بابام که راننده بیابون بود صبح تا شب پشت نفتکش‌اش دنده عوض و بنزین جابه‌جا می‌کرد. راه نزدیکش چهار پنج ساعت ترافیک انبار ری تا پمپ بنزینای جنوب و مرکز تهران بود. صبح‌ها زودتر می‌رفت تا بار بهتر بهش بخوره؛ اگه هوا سرد بود و مشکلی برای مناطق سردسیر پیش نمی‌اومد، بارش رو عوض می‌کردن و می‌فرستادنش سمت همدان، آذربایجان، کردستان، چه می‌دونم استان‌های سردسیر و برف‌گیر. این آخریا زیاد حالش میزون نبود، خودش چیزی نمی‌گفت، ولی ما‌ها که می‌فهمیدیم. توی خونه‌ای که پدر مادر توش نباشه هیچی نمی‌تونه جاشونو پر کنه...

«۸۷ متر»

سریال تلویزیونی «۸۷ متر» یک درام اجتماعی است که داستان آن درباره دو خانواده به نام پوردورانی و خلیلی است.

علیرضا پوردورانی به همراه همسر، دو دختر و پسرش خانه‌ای را از یک فروشنده به نام فرج ناصری خریداری می‌کنند؛ اما روز اسباب‌کشی متوجه می‌شوند که خانه به فرد دیگری به نام رجب خلیلی فروخته شده است. رجب به همراه پسر، همسر و دو دخترش صبح زودتر از پوردورانی‌ها به خانه رسیده‌اند و وسایلشان را در خانه گذاشته‌اند، اما با رسیدن خانواده پوردورانی، ماجرای کلاهبرداری مشخص می‌شود. قصه ۸۷ متر از کشش فوق‌العاده‌ای برخوردار است که بیش از ۳۰ لوکیشن در تهران دارد.

تصویربرداری سریال ۸۷ متر، حداکثر تا ۵ دی ماه به اتمام می‌رسد و همزمان با تصویربرداری تدوین انجام می‌شود. البته تاکنون صداگذاری ۱۰ قسمت ابتدایی تمام شده است.

علی دهکردی، فریبا کامران، مهران رجبی، شهین تسلیمی، فریده سپاه منصور، حسین سلیمانی، دیبا زاهدی، شبنم عرفی نژاد، مانی صدیقی، عرفان آصفی، سونیا سنجری، نیما نوری زاده، الهه خادمی، حسام قاسمی، سعید پیردوست، غزل شجاعی، ملیکا نصیری، عادله دائم پناه، مهدی دانایی و هانا وارسته (بازیگر خردسال) هنرمندانی هستند که در این سریال ایفای نقش می‌کنند.

۸۷ متر

علی سلیمانی، محمد بحرانی، داریوش کاردان، مریم سلطانی، شیما مرزی، علی انصاریان، رضا مسعودی، سهیلا کاشفی، شوار کریم زاده، رضا صادق و حسام قاسمی هم بازیگران مهمان این مجموعه هستند.

شبکه دو سیما

مخاطبان شبکه دو سیما این شب‌ها سریال «در کنار پروانه‌ها» به کارگردانی داریوش یاری و تهیه‌کنندگی بهروز مفید را تماشا می‌کنند و قرار است بعد از آن یک سریال تامینی روی آنتن برود. البته به زودی فصل جدید سریال نوار زرد و از سرنوشت آماده پخش می‌شوند.

«نوار زرد»

 فصل اول سریال «نوار زرد» به کارگردانی پوریا آذربایجانی و تهیه‌کنندگی محمدرضا شفیعی، با مضمونی جنایی - پلیسی سال ۹۶ از شبکه دو سیما پخش شد. حالا فصل دوم این سریال با عوامل جدید در حال تولید است.

داستان «نوار زرد 1» زندگی سرگرد کاوه کیهان با بازی امیر آقایی را روایت می‌کرد و بازیگرانی همچون مرحوم سیروس گرجستانی، بهاره کیان افشار، کمند امیرسلیمانی، داریوش اسدزاده، امیر غفارمنش، نادر مشایخی، قاسم زارع، محسن بهرامی و ... هم در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند.

نوارزرد

فصل اول سریال «نوار زرد» با اقبال مخاطبان و منتقدان مواجه شد و به همین علت تصمیم به ساخت فصل دوم آن گرفته شد. فصل دوم سریال «نوار زرد» مانند فصل اول به غیر از داستان دنباله‌دار در هر قسمت نیز قصه‌ای پلیسی - جنایی را راویت می‌کند.

 تصویربرداری سریال «نوار زرد ۲» به کارگردانی سروش محمدزاده و تهیه‌کنندگی محمدرضا شفیعی  انجام شده است. بازیگر نقش اصلی این سریال در فصل دوم را بانیپال شومون بازی می‌کند و دیگر بازیگرانی که تا کنون حضور آن‌ها قطعی شده عبارتند از: محمود پاک نیت، پورانداخت مهیمن، حسین پاکدل، حسام محمودی، امیرحسین صدیق، ایوب آقاخانی، ستاره قطبی، آذین احرامی و ... برخی از بازیگران سریال هستند که در فصل دوم «نوار زرد» به ایفای نقش می‌پردازند.

«از سرنوشت»

فصل چهارم سریال «از سرنوشت» به کارگردانی سید محمدرضا خردمندان و تهیه‌کنندگی اکبر تحویلیان، به قلم محمد محمود سلطانی و روح الله صدیقی این روز‌ها در حال تصویربرداری است.  علاوه بر بازیگران فصل‌های قبل، تعداد زیادی از هنرمندان کشور در فصل جدید «از سرنوشت» به ایفای نقش پرداخته اند.

«از سرنوشت»

بازیگران این سریال عبارتند از:

مجید واشقانی، لیلا بلوکات، پوریا پورسرخ، حسین پاکدل، مائده طهماسبی، سید مهرداد ضیایی، نگین صدق گویا، سولماز غنی، ساناز سعیدی، یغما یارعلی، سارا والیانی، مسعود انتظاری، دارا حیایی، کیسان دیباج، فاطیما بهارمست، مونا کرمی، مهدیس توکلی و ...

شبکه سه سیما

سریال «هم سایه» به کارگردانی محمد حسین غضنفری و تهیه کنندگی علی پور کیانی این شب‌ها روی آنتن شبکه سه سیما می‌رود و «سرجوخه» یکی از گزینه‌های اصلی برای جایگزینی آن است.

سرجوخه

«سرجوخه» یک درام امنیتی _ اجتماعی از تولیدات مرکز سیمافیلم است که به کارگردانی احمد معظمی و تهیه‌کنندگی ابوالفضل صفری برای پخش از شبکه سه سیما تولید می‌شود.

درام جاسوسی _ اجتماعی «سرجوخه» محصول جدید مرکز سیمافیلم که از پاییز سال گذشته کلید خورده، این روز‌ها با دو گروه به صورت همزمان در داخل و خارج کشور فیلمبرداری می‌شود.

 

 

 

سامان صفاری، آرش آصفی، حمیدرضا محمدی، نیلوفر کوخانی و... از بازیگران این سریال هستند.  این مجموعه مانند سایر تولیدات مشترک ابوالفضل صفری در مقام تهیه‌کننده و احمد معظمی در مقام کارگردان دارای پروداکشنی بزرگ و پرلوکیشن و پربازیگر است. «سرجوخه» چهارمین همکاری مشترک صفری و معظمی است.

شبکه پنج سیما

بعد از اتمام  پخش دو فاز سریال «زن زندگی، مرد زندگی» به تهیه کنندگی رضا جودی و نویسندگی فهیمه سلیمانی، قرار است سریال روزگار جوانی از شبکه پنج سیما پخش شود.

«روزگار جوانی»

مجموعه تلویزیونی «روزگار جوانی» به تهیه‌کنندگی سپهر محمدی و کارگردانی اصغر توسلی است و این روز‌ها مراحل پایانی فنی را می‌گذراند.

 آریا توسلی، سعید زارعی، سینا کرمی، امیر مسعود واعظ و عیسی حسینی از جمله بازیگران «روزگار جوانی» هستند که با همراهی بازیگران مهمان مثل رسول نجفیان، بیوک میرزایی، زهرا داودنژاد، لاله صبوری، سیاوش چراغی پور، محمودرضا قدیریان، سولماز حصاری و فرشته آلوسی داستان این سریال را روایت می‌کنند.

در خلاصه داستان این مجموعه تلویزیونی که به قصه زندگی جوانان متولد دهه ۱۳۷۰ و ۱۳۸۰ می‌پردازد، آمده است: پس از گذشت سال‌ها، عباس‌آقا (بیوک میرزایی) تصمیم می‌گیرد که بخشی از خانه مسکونی‌اش را به تعدادی جوان دانشجو اجاره دهد. دانشجویان جدید همسایه عباس‌آقا می‌شوند، بی‌خبر از این که ...

کدام سریال ها پاییز روی آنتن می روند؟

فصل سوم این سریال داستان فصل دوم را ادامه نمی‌دهد و در هر قسمت ماجرا‌های مستقلی دارد.

فصل اول «روزگار جوانی» سال ۱۳۷۷ به تهیه‌کنندگی اصغر توسلی، کارگردانی شاپور قریب و اصغر توسلی و نویسندگی اصغر فرهادی روی آنتن شبکه پنج رفت. همچنین فصل دوم این مجموعه در سال ۱۳۷۸ به تهیه‌کنندگی و کارگردانی اصغر توسلی و نویسندگی علی‌اکبر محلوجیان و فرهاد نقدعلی برای این شبکه تولید شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات