۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۵
کد خبر: ۶۹۱۲۲۵

آیت‌الله سعیدی از زحمات خادمان موکب آستان بانوی کرامت تقدیر کرد

آیت‌الله سعیدی از زحمات خادمان موکب آستان بانوی کرامت تقدیر کرد
تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) گفت: باید سعی شود در سال‌های آینده در کنار خدمات ویژه برای فارسی زبان‌ها، برای مخاطبان کشورهای دیگر نیز برنامه ویژه در نظر گرفته شود.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس بانوی کرامت و نماینده ولی‌فقیه در استان قم ظهر امروز در دیدار حجت‌الاسلام زهیر ثباتی مقدم ضمن خیر مقدم و آرزوی قبولی خدمات خادمان موکب آستان حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها اظهار کرد: امسال موکب آستان مقدس از مواکب خوب و فعال در خدمت‌رسانی به زائران حرم سید‌الشهدا بود و رشد و خلاقیت در تنوع ارائه خدمات به زائران سرلوحه خادمان این بارگاه ملکوتی قرار گرفت.

وی در خصوص خدمات فرهنگی ارائه شده گفت: باید سعی شود در سال‌های آینده در کنار مراسم عزاداری ایرانی زبان‌ها، مراسمات و خدمات خاص برای مخاطبان کشورهای دیگر و غیرفارسی زبان‌ها نیز دنبال شود.

همچنین، در این دیدار حجت‌الاسلام ثباتی از روند اجرایی و عملکرد موکب در ایام اربعین گزارشی ارائه کرد و گفت: به لطف کریمه اهل‌بیت(س) با استفاده از تجربیات گذشته و برطرف کردن نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت در موکب آستان مقدس فصل جدیدی از نوکری برای خادمان این بارگاه ملکوتی گشوده شد.

وی با اشاره به توصیه تولیت آستان مبنی بر ارائه خدمات به زائران ایرانی و عراقی عنوان کرد: امسال با توجه به دغدغه تولیت، راه‌اندازی موکب ایرانی عراقی را در دستور کار خود قرار دادیم‌ و ابتکار خوبی که امسال مورد توجه قرار گرفت این بود که هر کسی با هر مدلی که دوست داشت در موکب آستان خدمت کرد و این موضوع باعث شد حضور نداشتن خادمان آستان را زائران و خادمان مستقل که خود به این زیارت مشرف شده بودند و همچنین عرب‌های عراقی به ویژه هیات‌الدور بصره پر کنند.

ثباتی گفت: امسال ۹۸ درصد موکب در اختیار زائران قرار داشت و سعی شد که سطح کیفی پذیرایی ارتقاء پیدا کند و در کنار پذیرایی صبحانه و نهار و شام بیش از ۱۰ تن میوه نیز میان زائران توزیع شد.

وی با اشاره به استقرار شبکه‌های تلویزیونی و رادیو اربعین در استدیو موکب آستان مقدس تصریح کرد: روزانه بیش از ۱۰ ساعت پخش زنده از این استدیو برای عاشقان و دلباختگان منعکس می‌شد که در بخشی از برنامه‌ها مراسمات و خدمات فرهنگی موکب پوشش داده می‌شد.

ارسال نظرات