۱۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۲
کد خبر: ۶۹۱۴۸۶
روحانی جانباز ۷۰ درصد در مراسم عزاداری دهه آخر صفر:

رمز استقامت رزمندگان ما در جنگ، اعتقاد راسخ آنها به دین بود

رمز استقامت رزمندگان ما در جنگ، اعتقاد راسخ آنها به دین بود
قم ـ حجت الاسلام رضوانی با استناد به فرمایش رهبر انقلاب مبنی بر اینکه فضای مجازی رهاست، گفت: دشمن با طرح شبهات در فضای مجازی زمینه انحراف نسل جوان را فراهم می‌کند.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام منصور رضوانی در مراسم عزاداری دهه آخر صفر که به همت جوانان منطقه بنیاد قم برگزار شده بود، با اشاره به بخشی از زیارت اربعین که می فرماید: وَ بَذَلَ مُهْجَتَهُ فِيكَ لِيَسْتَنْقِذَ عِبَادَكَ مِنَ الْجَهَالَةِ وَ حَيْرَةِ الضَّلَالَةِ، گفت: امام حسین علیه السلام خون قلبش را فدای اسلام کرد تا تمامی بندگان خدا را از جهالت نجات دهد و در حقیقت سیدالشهدا علیه السلام با شهادت خود، بیداری و بصیرت را به مردم هدیه فرمود.

مدیر عامل کانون نابینایان استان قم ضمن تشکر از برگزار کنندگان اینگونه مراسمات که در فضای باز و با رعایت اصول بهداشتی برگزار می شود گفت: بحمدالله در شرایط کرونایی، عزاداری ها تعطیل نشد و صرفا شیوه برگزاری آن تغییر کرد و ما معتقدیم که اینگونه مجالس، باعث روشنگری مردم جامعه خواهد بود.

وی گفت: با توجه به تاکیدات رهبر عزیز انقلاب مبنی بصیرت افزایی در جامعه، لازم است که ما شیعیان، راه و رسم سید الشهدا علیه السلام را با بصیرت ادامه دهیم و ضمن اقامه عزا برای اهل بیت علیهم السلام، به طرح مباحثی که به افزایش بصیرت مردم می شود، بپردازیم.

این جانباز ۷۰ درصد دوران دفاع مقدس با تقسیم جاهلیت به دو بخشِ جاهلیت اولی و جاهلیت دوم گفت: پیامبر خدا صلی الله علیه و آله در جاهلیت اولی، مردم را از بت پرستی نجات دادند ولی عده ای دوباره در جاهلیت دیگری گرفتار شدند و آن هم جاهلیت مردمی بود که امیرالمومنین علی علیه السلام را خانه نشین کرد.

وی ادامه داد: امروز و در شرایط حساس کنونی ما باید حواسمان باشد که در چنین جاهلیت هایی غرق نشویم و دست از ولایت برنداریم.

مدیر عامل کانون نابینایان (جلوه امید) استان قم با اشاره به سرگذشت قوم حضرت موسی علیه السلام و حضرت لوط علیه السلام که دچار جهل شدند گفت: در بیان پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله نشانه های جهل سه چیز است: التهاون في فرائض اللّه و الاستهزاء بعباد اللّه و كثرة الكلام في غير ذكر اللّه، یعنی جاهل سه علامت دارد: سستی در انجام واجبات خدا، مسخره کردن بندگان خدا و تکلم زیاد در غیر ذکر خدا.

وی با بیان اینکه مجالس سید الشهدا علیه السلام باعث تقویت اعتقادات آحاد جامعه می شود گفت: اعتقادات راسخ رزمندگان ما در هشت سال دفاع مقدس به دین، پشتوانه آنها در رزم با دشمنان اسلام و انقلاب بود و این رمز استقامت آنها در برابر همه مشکلات است.

حجت الاسلام رضوانی با استناد به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه فضای مجازی رهاست، گفت: امروز دشمن، ذهن جوانان ما را هدف قرار داده و با طرح شبهات در فضای مجازی، زمینه انحراف آنان را فراهم می کند.

وی گفت: دشمنان طرح شبهه می کنند، جوانان ما هم نمی توانند هضم کنند و در نهایت، دچار انحراف می شوند؛ پس لازم است که والدین با درایت و کاملا مسلط به امور، به مدیریت ذهن فرزندان خود بپردازند.

ارسال نظرات