۱۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۵
کد خبر: ۶۹۱۴۸۷
امام جمعه زاهدان:

رسالت حوزه‌های علمیه تبدیل احساس مسؤولیت اجتماعی به فرهنگ است

رسالت حوزه‌های علمیه تبدیل احساس مسؤولیت اجتماعی به فرهنگ است
سیستان و بلوچستان ـ حجت الاسلام والمسلمین محامی گفت: رسالت حوزه‌های علمیه ارتقای سطح ایمان مردم و تبدیل احساس مسؤولیت اجتماعی به یک فرهنگ است.

به گزارش خبرگزاری رسا در سیستان و بلوچستان، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی محامی امروز در دیدار طلاب حوزه‌های علمیه زاهدان، زهک، دلگان و زهکلوت، اداره صحیح حوزه‌های علمیه به صورت هرمی و با محتوای کیفی را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: باید برای طلاب مستعد و با پشتکار سرمایه‌گذاری ویژه‌ای صورت پذیرد.

امام جمعه زاهدان در تفسیر آیات 113 تا 115 سوره مبارکه آل عمران، به ویژگی‌های صالحان از جمله ایمان به خدا و روز قیامت؛ عبادت و سجده برای خدا در نیمه شب؛ حضور در جامعه و احساس مسئولیت اجتماعی و پیشتازی و پیشوایی در کارهای خیر اشاره کرد.

این استاد تفسیر قرآن کریم، رسالت حوزه‌های علمیه را ارتقاء سطح ایمان مردم و تبدیل احساس مسئولیت اجتماعی به یک فرهنگ دانست و ادامه داد: گسترش این فرهنگ می‌تواند خیلی از آسیب‌های جامعه را حل نماید البته برای این کار باید خود نیز عامل و پیشوا باشیم.

این استاد درس خارج حوزه علمیه ضمن هشدار نسبت به اتلاف وقت در دوران تحصیل، بیان داشت: تمرین و برنامه‌ریزی برای رشد اخلاقی معنوی مقدمات اثرگذاری در اجتماع خواهد بود.

در ابتدای این نشست، برگزارکنندگان و نمایندگان طلاب مناطق مختلف به مواردی از جمله درخواست استمرار این دوره‌ها و ارتقاء علمی برخی از حوزه‌های علمیه استان پرداختند./1400/د101/

ارسال نظرات